• Espera

Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?

Var på gyn igår pga brun flytning. Läkaren sa att min livmodertapp var lättblödande. Vul visade friskt foster motsvarande storlek v 6, kunde ej se hjärtat slå. Till saken hör att jag är i v 8 och det stämmer bara inte med tiden om jag skulle vara i v 6.
    Hon sa att jag inte skulle vara orolig o fick en tid nästa fredag för återbesök för att se om hjärtat slog då. Jag frågade om hon trodde det var risk för missfall och hon sa nej.

Nu idag har jag åter fått bruna flytningar som övergått till rosa/röda med blodstrimmor i. Ska jag lita på vad läkaren sa? Är det verkligen livmodertappen som blöder eller håller jag på att få missfall (eller ma som det väl rimligtvis handlar om)? Vet inte om jag ska försöka hålla ut tills fredag eller åka in igen...

• Svar på tråden Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?
  • Teskedsmamman

DU får nog inte så mycket bättre svar om du åker in igen utan du får nog tyvärr samma svar... försök håll ut fram tills fredag....

Man kan ha ganska stora blödningar innan det är någon fara för barnet... min svägerska hade blödningar vid menstid varje månad under hela sin graviditet och om man tittar på att du nu skulle vara i vecka 8 så kan det vara så att du har blödningar just för att du befinner dig i tidsrymden när du egentligen skulle ha mens...

en lättblödande livmoderhals kan ge ifrån sig mycket blod....

• Raven

jag är i vecka 5 å har haft små rosa flytningar .. bm sa att det inte är någon fara men jag blir orolig ändå. så jag förstår dig fullt ut. men jag höll på å mista min son trodde jag när jag var med han i vecka 13 blöde en hel vecka då riktigt mycke kolla ultraljud men han var kvar å spraka å hade sig=) många kan ha blödningar ändå å varje månad som mensen oxå ... mene får man en blödning som är riklig ska man kolla sig men små rosa flytningar då e det bara vänta å se .... men förmodligen inget allvaligt... Lycka till kram Linda

• Espera

Ja, jag får väl avvakta. Det rinner inte än iaf, alltid något.
    Tack TeaSpoon för ditt tålamod, du har svarat mig på fler ställen vet jag!

• Teskedsmamman

Jag vet hur hemst det är att gå och vänta... man vill veta NU!!!! och allra helst för 5 minuter sedan!!!

• Espera

TeaSpoon: precis!! Önskar jag visste utgången av den här pinan!

• Pellinell

Färskt blod = farligt
    Gammalt blod = inte så farligt
    Rosa flytningar= inte så farligt om de inte blir värre
    Någon droppe= helt OK
    Större mängder, typ mens= troligen missfall på gång, tyvärr

Lycka till...

• caesar

när jag fick missfal så märker man det för det gör jätte ont. det är en släng av förlossning kroppen stöter ut fostret och för mig gorde det faan ont, och man blöder mycket.
    hoppas det inte blir värre och lycka till

• Pellinell

Caesar: tyvärr stämmer det inte att missfall alltid gör ont, man kan få missed abortion som inte gör ett dugg ont, där barnet bara dör tyst och stilla inne i magen och stöts ut senare, ibland först flera veckor senare.

• greta05

Tror att det hela är väldigt individuellt...
    det som Pellinell skriver ang blödningar stämmer absolut inte på mig...blödde endast gammalt blod i ca 2v...( cav5+6))det hela slutade i MA...

Vill inte på nåt sätt skrämma upp dig,tycker att du skall vila&vänta till fredag...
    Då kommer du förmodligen att få ett riktigt svar...
    När jag fick MF så ställde jag hundra frågor på FL&fick en massa olika svar...blev väldigt förvirrad....
    Inte många svar överrenstämde med min verklighet...och det som hände efteråt...
    Jag önskar dig all lycka som bara finns!!!
    Håller tummarna!!!

• Espera

Blödningen har varit konstant i ett dygn nu. Mer mörkrött blod. Sist jag var o kissade kom det i toaletten som grumligt/grynigt, precis som när mensen startar. Jag fyller inga bindor, men det kommer som sagt var konstant blod som samlas "därinne".

Svar på tråden Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?