Inlägg från: Klarisen |Visa alla inlägg
  • Klarisen

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

jag har sagt idag att det är två veckor tills Klara fyller 3år men det är ju bara en vecka kvar kom jag på ikväll!!!
    ojojoj

måste till stan på torsdag med Klara och fixa nått till sambon!
    funderar på presentkort på hansens
    svårt att köpa ngt som han vill ha.....

bimbomika
    ja jag vill också ut och resa mera, vill lära Klara slalom som jag åkte från det jag var liten, hon har varken skriskor eller skidor och verkar aldrig bli av att skaffa fast jag tänkt att hon skulle prova denna vintern
    jaja

• Klarisen

ja därför skaffar jag inte ett barn till det är mest för släkten, de lägger sig i och särskilt farmor till Klara
    hon hade då rest 65 mil till BB om hon hade fått, toktant!!

nä jag orkar inte med deras tjat, farmor har då aldrig sagt grattis eller vad kul när vi berättade att vi var gravida med Klara och har då i heller inte hört nått positivt om vårat hus eller att vi var och tittade på hus, det fick hon inte ens veta i början.....
    min mamma tjatar mest om socker och coca cola och att hon måste ju ha kläder på sig
    blablabla
    det där med att åka bil långt det har farmor också tycke om, vi åkte ju i somras för andra sommaren med Klara först till Hudik sen till Lund men vi sov över på vägen mellan hudik och Lund förståss
    jo just det hon farmor tyckte att det var knäppt att åka med Klara till legoland i danmark i somras
    och att vi ska till mallorca i maj det har hon säkert också nått emot men denna gången så hade hon och mannen hennes redan varit på mallorca för endel år sedan och det hotellet som vi ska bo på

ja hörre ni, ibland är det bra att ha släkten långt ifrån och det blir nog inte fler barn, det är nog inte så vi är gjorda för, ibland känner man att man inte orkar med ett barn, inte just nu när det är en jobbig ålder med skrik och envishet så det bara väller om det

bimbomika
    då är här en till som har ont i höfterna men inte av samma orsak som du.......

• Klarisen

ulimon
    kanske du borde gå till läkare och få andra tabletter??
    bra att du får avlastning ngr timmar då.....
    hoppas det går bra för J på dagis nu

• Klarisen

bimbomika
    men stackarn sån verk du har.....
    hujja inte så skönt väder idag, det blåste här i alla fall, slutade lite tidigare och kunde hämta Klara innan mellis igår och idag och nu har jag frågat en av fröknarna om hon leker med ngn så hon inte är utanför och om hon är snäll med den andra barnen
    och hon säger att K tar för sig och är inte elak för det var det jag frågade och att de verkade rädda för henne men det tycker inte hennes fröken
    skönt ändå
    men tänkte ju bjuda nån från dagis men vet inte vem, kanske man ska vänta tills nästa år
    och tidigare år har vi inte ens tänkt på det att bjuda nån från dagis men denna gången ska J från förra dagiset som hon var så bra kompis med få komma och storebror N kommer kanske också
    sen en annan tjej halvår äldre som slutade innan din A började har vi också bjudit och ngr andra familjer
    hoppas de kommer nu för idag har vi köpt nallepuh tallrikar och muggar, sugrör, ballonger mm
    sen ska hon bjuda barnen på dagis på glass på onsdag

tänk snart är hon 3år

och vilket häftigt humör hon har den lilla damen, jag försöker undvika att höja rösten och klaga på henne men ibland kan man inte låta bli, jaja det blir väl bättre....

ulimon
    så hon får en mjukstart denna veckan då också bra då att hon fick en vecka till på sig för det är väl tredje veckan hon går sen inskolningen började??

• Klarisen

bejay
    första året och andra var det ngr barnfamiljer bjudna och kompisar til PEM för han fyllde också år men detta året har han sagt att inte behöver jag ha ngt speciellt så det blir då 3års kalas
    det blir nog inte från dagis, Klara leker med olika tror jag och så har de syskon ja då hade det varit lika bra att bjuda hela avd.....
    men hon får bjuda på glass som hon valt själv, strutar

men två flickor från förra dagiset och endel barnfamiljer men inte blir det 19 barn precis
    större kalas blir det när hon blir större och kan ha lekar och sånt

vi köpte på coop nallepuh tallrikar och muggar, det ville K ha och ballonger och sugrör valde hon ut

tänkte köpa roliga påsar till godispåsar, har inte haft det tidigare år, då hade vi godisskålar och annat
    men nu ska vi ha fiskdamm tror jag

ja det blir nog bra, har ju inte så mkt tid att planera, har fått höra att de har roliga tårtor att besälla på coop ska bara ta mig dit utan Klara och välja ut

• Klarisen

plutteli
    går du till lisbet? hon är häftig tycker vi, vi hade henne senare efter att vår bm slutade.....

ulimon
    jasså ni har fått hålla på i 4 veckor men tur att du kan göra det så länge

bimbomika
    beställde en hello kitty tårta och de hade en massa figurer och så kom jag på när sambon frågade om de inte hade Dora och det hade jag glömt att fråga och Klara som älskar Dora utforskaren
    ja men det blir nog bra med den tårtan och jag kan inte sånt med tårtor och dekorera, jag kan baka endel kakor, som chokladbollar och chokladkaka mums!!

annars i helgen har vi hälsat på min kompis som fick barn i slutet av jan och jag och Klara var där i söndags, så gullig och jag fick hålla henne också
    hon och hennes storebror kommer med sin mamma på kalaset på lördag

så på lördag blir det 3års kalas och få se hur många som kommer,blir ju endel föräldrar också
    ska gå til klara nu hon ser film i lilla rummet, gillar att sitta där själv en stund och se film istället för bolibompa, jag passade på att sätta mig vid datorn, hmmmm

• Klarisen

HIPP HIPP HURRRAAA

för min lilla tös som blir 3år idag

vi åt pizza till midda och kalas blir det på lördag

• Klarisen

det var igår hon fyllde alltså den 18mars

bejay
    stackarn, hoppas du blir fort bra och slipper verk
    jag ramlade idag med Klara på vägen hem, ngr 100m hemifrån, ajaj det gjorde ont i handleden men försökte hålla mig lugn för Klaras skull

vi har cyklat tis-ons och det gick bra men imorse var det för kallt och så hämtade jag henne med cykeln
    men nu har det snöat igen så nu blir det mest troligt vagnen för det är för lite snö för pulkan
    och lite förkylda är vi alla här och det får då inte bli värre tills på lördag hoppas man

ulimon
    bra att det gått bra på dagis

• Klarisen

ojoj här var det tyst!

bejay
    hur mår du?

ja jag är hemma med K igen, förkylning och själv är jag också förkyld och har slemhosta, är sämre än Klara för jag hade 38 i temp för en stund sedan och flåsar om jag gör nått.......

• Klarisen

ja vi ska försöka bli friska igen, jag har hostat i en vecka tror jag. Jag hade ju behövt vara hemma ensam för att få vila och bli frisk men jag får passa på att blunda när Klara vill se film-tv
    och på samma gång sprack mina glasögon mitt itu så nu ser jag inte den lilla texten när jag skriver och så får jag huvudverk och jag som har börjat läsa en bok på kvällen och den kan jag inte läsa nu
    så jag har skickat dem till skåne där jag köpte dem, ja mamma tyckte jag behövde nya för snart 2år sedan så jag skaffade dem när jag var ner en gång........
    men får nog tillbaka dem på onsdag

bejay
    skönt att du är bra nu
    när ska ni ha kalas?
    det blev 9 av 11 barn som var i fikaåldern, ja två av dem var bebisar, två var lite äldre 9 och 11 år
    men de hade kul och det räckte i vårat hus och då märktes det att det knappt räckte med plats fast vi har ganska stort hus

ja skönt med sol, fick ut Klara igår för att ta en promenad, hon fick sitta i vagnen och gnällde mest att hon ville hem så hon somnade i vagnen och sov nästan 3 tim då jag fick väcka henne
    stackars liten så trött efter kalaset

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D