Inlägg från: Klarisen |Visa alla inlägg
  • Klarisen

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

plutteli
    vi bodde också där för att vi pluggade och blev kvar och så här i efterhand förstår jag inte varför vi bodde där så länge, jag vantrivdes men förstod det inte då......mest tror jag det var för att jag inte hade ngr andra mammor att ungås med, de flesta på Porsön som jag försökte ta kontakt med hade andra kompisar och släktingar och andra som bodde på andra områden hörde knappt av sig när jag försökte träffa dem
    men men kanske det var jag som inte tog itu med det......

• Klarisen

jasså ni håller med mig att man känner sig isolerad på porsön!

ja jag har hört bara bra om dagmammorna på skurholmen och det verkar också lättare att få kontakt med mammor på denna sidan av stan så jag ångrar så att vi inte flyttade tidigare
    de familjer vi känner sen tidigare har i heller inte fått barn samtidigt och har de flesta fler än ett barn så det blir inte ofta man ser dem och så bor de utspritt i denna stad

ulimon
    KUL att det går bra för J nu på dagis och jag vet att det finns även 3åringar som grinar när de kommer och när föräldern går men sen är allt som vanligt och han blir glad på direkten
    K har det gått bra för sen hon började men det är ju olika det där, Hon hann ju bara vara på inskolningen som var en vecka och måndan därpå var hon sen blev hon sjuk och var hemma resten av den veckan, så det blev nästan som från början igen, lite grin kom det då ngr dagar och det kändes tungt
    man slängde sig på cykeln de dagar jag skulle hämta för att man kände sig tom, det var så konstigt

hon började ett nytt dagis i januari för att vi flyttat och det har gått bra då med, då var det pappa hennes som fick ta inskolningen

efter influensan är hon tillbaka på dagis sen igår torsdag och det blev korta dagar dessa två dagar (8.30-14.30 ca)så det var ju skönt

men annars är hon om sambon lämnar gör han det 8-9 tiden lite olika och om jag måste lämna blir det oftast 7.30 endel ggr 8.30
    sen hämtar jag 3-4 dagar i veckan kl 15
    och onsdagar kl 16, var tredje måndag och fredag inte samma vecka kl 16 om inte sambon kan hämta henne tidigare
    men ibland har jag övertid eller kan sluta tidigare av nån anledning så då kan det bli innan mellis
    men så har vi p-möte var 6de måndag så då kan det bli efter kl 16 och måste jag hämta blir det ju senare för det slutar 16.30. Få se hur det blir på måndag då vi hhar p-möte
    så vad blir det i veckan......35-40 timmar kanske

oj nu blev det långt detta

• Klarisen

sen har ju hertsön andra nackdelar, jag skulle inte trivas där eller på örnäset men så känner jag
    men här på skurholmen är det trevligt fast jag har ju inte börjat umgås med grannar men men det är ju vinter

ja sen kan man ju lättare åka till hertsö badhus som värmer lilla bassängen onsdagar och lördagar till +34
    har bara varit där en gång sen vi flyttade men det har för det mesta kommit annat i vägen och onsdagar slutar jag såpass att vi inte hinner dit

men det är konstigt med porsön, så kände jag också på lekplatser, babysången som jag var på 2ggr tror jag och mötesplatsen var jag på flera ggr men det var inget roligt där och fick jag med mig ngn dit som hade barn så hörde de aldrig av sig igen

därför åkte jag påsången på kyrkans hus isället endel för det älskade Klara
    och så tog jag mig till växhuset ngr ggr när Klara var i kryp och lära gå åldern och det var där hon såg andra barn krypa och gå och fick inspiration

tänkte kanske gå till växhuset torsdag 26 mars då vi är lediga, mina föräldrar kommer på eftermiddan med flyget till oss och stannar över helgen
    tänkte vara ledig den dagen också och kanske gå påväxhuset om jag vet att det kommer att komma ngn dit
    var dit torsdag efter trettonhelgen då var det ingen där nästan, ingen som Klara kunde leka med....

• Klarisen

ja bra att fler håller med mig om detta

jag var också med Klara på björx sången, där var vi ht-06 och det var trevligt, inte så många och pratade med endel men inte att vi träffades utöver, de flesta andra gjorde det.....
    jag tyckte då att det inte var lätt när man inte hade familjer som man kände redan som fått barn samtidigt
    en familj där pappan jobbar med min sambo fick ca ½år tidigare och de bodde på porsön då vi fick Klara då kunde jag träffa henne ngr ggr men de flyttade de året Klara föddes redan i maj till Karlsvik så det blev inte så ofta efter det

hade till och med en granne som fick 10 dagar senare, hon var ensam, pappan bor utomlands men hon hade så många vänner och hela hennes släkt i stort bor på porsön så ja det blev inte många ggr vi sågs

• Klarisen

bimbomika
    jag har tillfälle attgå till växhuset den 26mars torsdag! ska ta reda på när föräldrarna kommer med flyget också.
    ja hon kanske känner igen Albin
    HOn har ingen jämgammal flicka på sin avd nu och där A går har ju flera slutat i hennes ålder
    så få se då, det verkar som att K är ganska tuff mot barnen på avd. sambon tyckte det såg ut som att de mindre var rädda, hon är ju så högljudd också.......ett himla humör
    kanske understimulerad......

ja det där med lekplatser, det tyckte jag med att det sällan var nån ute och jag gick nästan varje dag efter dagis i hösts till lekplatsen med gungor nära bron mot centrum men sällan att det var nån annan där

men men hoppas att man kan få kontakt med nån på skurholmen eller nått närliggande område.

jag är 34år och Klara snart 3år den 18 mars och sambon snart 35år

• Klarisen

1Elfe
    jasså då kanske man vet vem du är om du har två på udden

men det är ju olika hur man tycker om områdena, jag är inte från stan och hade svårt att få kontakt med ngn

vet andra som också säger att de vill inte bo där.......och jag säger inget om förskolan, vi tyckte det var bra där och nu känner vi att det var bättre där än där hon går nu faktiskt.....

Ysta
    du är välkommen också fast du har hund och inga barn
    ja det är bara en som bor på örnäset, jag bor på skurholmen så det är ju nära förståss
    jag jobbar 75% så jag kan inte hänga med så mkt på varadagarna

men som jag sagt till andra så kan jag kanske ses torsdag 26mars, vi ärlediga för att mina föräldrar kommer med flyget till oss på eftermiddan så då kan man ju ses vid lunchtid eller på förmiddan på växhuset kanske!!

ysta du kan ju komma dit du också fast du inte har barn

bimbomika
    när vi kommit in på förskolan lite här så tycker vi att det var bättre där än på förskolan hon går på nu!

• Klarisen

bimbomika
    du måste ju säga till personalen att du vill att de ska tala om för vikarier om A men de flesta är väl kända på avd och borde fått veta......
    sen kanske de inte är ensamma så mkt......förrut var ju A bara på förmiddan eller? och nu mera tid?
    viktig att de får veta tycker jag

ja vi tycker det är mest barnpassning och det verkar som att hon inte leker så mkt med barnen, ja vi får se hur det går, nu har de renovering på gång i flera månader och tre avd har fått flytta ut men Klaras avd har fått byta till en annan avd på samma förskola
    är inne på montesourri igen men vet inte riktigt, är inte säker, kanske det blir bättre snart...

• Klarisen

bimbomika
    vi har bara en bil så det kan ju bli lite krångligt och det ligger på Bergviken på gamla gymnasieskolan!!

ja ja hoppas du får in honom hos en dagmamma för det är väl det ni hade tänkt?!
    annars är det ju många förskolor på hertsön att välja på

ska ha sluta i maj när ni flyttat?
    ska du ha han hemma när bebisen kommer?

jag skriver på min lunch och nu snart är det p-möte!

• Klarisen

bimbomika
    det blir säkert bra
    går han bra nu?

bejay
    vad hittar du på i veckan? ser dig sällan här på fl!

har jag berättat att vi var på leos lekland igår?
    ja Klara älskade att vara där och var där i nästan 3 tim!!!
    måste fara lite fler ggr, verkligen ett ställe som passar dottern

• Klarisen

bimbomika
    det var jag som föreslog och då kommer vi gå dit på förmiddan eller jag tänkte det annars kanske vi far en runda på stan, måste fota Klara till hennes pass vi måste skaffa när vi ska till mallorca

va skönt att du får komma till öron och att han nu går bra

bejay
    jasså ska ni resa i maj
    och tvåårskalas ja vi ska ha 3års kalas snart, ska till helgen skaffa tallrikar och muggar mm som är kul att ha på kalas, Klara får välja

har köpt ngr presenter till Klarisen sen lär väl det komma mer presenter när mormor och morfar kommer en vecka efter hon fyllt
    och så ska vi skaffa nått til pappa hennes också som fyller 35år

ulimon
    då verkar det gå bra för J på dagis då

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D