• BeJay

Ensamma mammor i luleå söker vänner :D

Nån som vill fika?
    eller kanske bara surra här,
    Kanske badhus besök eller leka på leos lekland ngn dag :D

Skriv en rad eller 2 :D

Kram kram

• Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D
  • Klarisen

bimbomika
    ja han vill väl inte äta om han är förstoppad och gör det ont när han bajsar så håller han sig kanske, det har hänt Klara och hon gör det aldrig utanför hemmet, ja på sommaren gör hon ju det hos släkten men så länge vi är i Luleå och hälar på ngn, ute nånstans eller på dagis så gör hon det inte då ska hon hem om hon blir bajsnödig
    hoppas han blir snart bra och kan få rör i öronen och att medicinen verkar så att han kan sköta magen ordentligt
    kontstigt att de inte hittar vad som gör att han inte kan sköta magen, han har inge allergi som gör det?
    mjölk kan göra endel barn hårda har jag hört

• bimbomika

Plutteli
    Visst var det du som bodde på porsön?
    tänkte gå ut en sväng å låta lillen leka lite i nån lekpark här nån stanns men ja vet inte vars som e bäst! du kanske e intreserad å hänga på =)
    ja nån annan åsså kanske =)
    Ae hemma i dag å till på onsdag så nån annan dag annars åsså=)

• ulimon

Hej!

Med oss är det nu OK. J är nu på dagis och där trodde de inte på vattkoppor, utan att det kan vara från förkylningen hon har/har haft. Är lite hostig än men inte så farligt som förra veckan. Så nu får vi se då hur det blir om hon får vattkoppor eller ej, när hon nu är på dagis igen. På sett och vis skulle jag hoppas att hon får det så slipper hon det senare i livet. Men men vi får se.

Fint väder är det i alla fall, nu får man ju vårkänslor. Det är så härligt när solen skiner. Blir så mycket gladare och piggare då, känner jag. Ska nog snart åka och handla lite grann. så vi hörs igen.

• bimbomika
    Klarisen skrev 2009-04-13 20:42:42 följande:
    bimbomikaja han vill väl inte äta om han är förstoppad och gör det ont när han bajsar så håller han sig kanske, det har hänt Klara och hon gör det aldrig utanför hemmet, ja på sommaren gör hon ju det hos släkten men så länge vi är i Luleå och hälar på ngn, ute nånstans eller på dagis så gör hon det inte då ska hon hem om hon blir bajsnödighoppas han blir snart bra och kan få rör i öronen och att medicinen verkar så att han kan sköta magen ordentligtkontstigt att de inte hittar vad som gör att han inte kan sköta magen, han har inge allergi som gör det?mjölk kan göra endel barn hårda har jag hört
    Albiin har mjölkallergi sedan han var ca en månad så mjölkfritt har han fått sedan dess,gluten har dom kollat men det vra det inte,soja är han lite överkännslig mot så det undviker vi nästan helt...inte nu om vi äter ute osv men annars...
    Sedan har vi ju fått en dietist att prata med sedan han var liten så där har vi fått rådet att inte ge något som kan vara stoppande å så mycket som hällst av allt lösande...
    Han har iallfall bajat i dag så kanske medecinen vi fick hjälper nu då...
    Tycker det är konstigt att dom iinte hittar var problemen sitter,för det är inte bara förstoppningen han har ju...=(
    låg och tängte i morse,jag tror tamme tusan det börja redan från grav,för allt var ju inte som det skulle redan då! var ju på mvc stup i ett å på ultraljud osv...
    med denna knodd är det inte alls sammma! tror inte vi kommer att få samma problem med nästa ,e nästa helt säker! Kanske det ändå blev nå fel me honom när jag fick sorkpest/sorkfeber i ca månad 3!
  • bimbomika

mm tragisk jag låter =D
    ha ha men jag älskar honom iallafall, är glad att han äns kom till oss =D
    min lilla prins =D

Fint väder=) vad skall man hitta på i dag då ?

• ulimon

Johanna är på dagis idag igen och jag ska försöka ta mig i kragen och ringa på lite jobb, och det känns så jobbigt och jag vet inte vad. Det tar som emot att söka just nu, tycker jag. Har som inte rätta goet i mig. Men jag måste. Är arbetslös och det är då så tråkigt att vara det igen. Men så är det .

• bimbomika
    ulimon skrev 2009-04-15 09:41:23 följande:
    Johanna är på dagis idag igen och jag ska försöka ta mig i kragen och ringa på lite jobb, och det känns så jobbigt och jag vet inte vad. Det tar som emot att söka just nu, tycker jag. Har som inte rätta goet i mig. Men jag måste. Är arbetslös och det är då så tråkigt att vara det igen. Men så är det .
    vad söker du för arbete?
  • bimbomika

fick ju jobb i julas trots att ja e gravid =D
    Har lyckats få två andra att få jobb där =)

• Klarisen

bimbomika
    jasså fick du sorkpest under grav?
    jag har också haft det men det var hösten -98 tror jag men det var inget kul inte och så visste de inte om att jag hade det fråns friskprovet togs, efter det har man då inte orkat som tidigare men kan också ha att göra med att jag blivit äldre och jobbat som bara den sen examen maj2000
    men det blir nog bra med det kommande barnet ska du se tänk bara positiva tankar....

• ulimon

bimbomika: i första hand söker jag inom reception eller liknande. Men är öppen för förslag om du vet nåt jobb som finns tillgängligt. Enda problemet för mig är att jag kan inte ta jobb där det är för monotona arbetsuppgifter, pga min skada i nacke/rygg.
    Vad jobbar du med då?

Vad gör alla andra här? Jobbar, med vad i så fall, pluggar eller vad gör ni?

Svar på tråden Ensamma mammor i luleå söker vänner :D