• 20082011

nekad försäkring

min ena tjej som fick syrebrist vid förlossningen vart helt nekad sjukförsäkring via trygg hansa tills 18 månaders kontrollen.

vet ni om det finns nåt bolag som man kan få sådan försäkring, med undantag då för ev syrebristrelaterade sjukdomar?

är det meningslöst att ansöka hos folksam, skandia och if också?

• Svar på tråden nekad försäkring
  • Pontuz och  Zebastian

ACE försäkrar alla!

• 20082011

kollade in ACE. men det verkar ju bara vara olycksfall för barn?
    en sån har jag fått av trygghansa i väntan på 18 månaders kontrollen..

jag vill ha en sjukförsäkring

• Gravid2008

Kan nog variera mellan försäkringsbolagen i bedömningen. Däremot innebär inte ett ok att det är det bästa alltid, det finns en orsak till att en del bolag säger ja till allt. Dels begränsningar i vad de ersätter och dels är det så att en del inte gör den riktiga bedömningen förrän det är dags att betala ut pengarna, och det är ju inte så kul att tro att man skall få ersättninge för att sedan få veta att man inget får, Bättre att få det beskedet tidigt.

• Pontuz och  Zebastian

ring dom.... de finns sjukförsäkring på ACE jag har de till mina barn... som ingen annan försäkrar.....

• hotten

Pontuz och Zebastian skrev 2009-01-31 10:16:55 följande:

ring dom.... de finns sjukförsäkring på ACE jag har de till mina barn... som ingen annan försäkrar.....
    ACE är ingen sjukförsäkring, !!! den är en vanlig olyckfallsförsäkring dock med lite extra utöver, dvs bättre än de vanliga olyckfallsförsäkringar ide fall man inte får nån sjukförsäkring.
    Ni som inte verkar tro på vad man säger (funnits fler trådar om detta) så togs ju detta upp i Pluss oxå!
  • knäppisen

Pontuz och Zebastian skrev 2009-01-31 10:16:55 följande:

Det enda i sjukdomsväg jag fattade att det är i ACE är ett engångsbelopp om barnet får cancer och ersättning vid sjukhusvistelse pga sjukdom. Fast den sjukhusvistelsen får inte vara pga någon redan dokumenterad sjukdom för då blir det ingen ersättning i alla fall.
  • Anarcha

Vår son hade kramper efter förlossningen men hade inga skador. Skandia gav oss en sjukförsäkring med vissa undantag.

• 20082011

vart stod undantagen?
    jag fick ett brev men jag kan inte hitta några undantag..

Anarcha skrev 2009-02-18 20:23:12 följande:
    Vår son hade kramper efter förlossningen men hade inga skador. Skandia gav oss en sjukförsäkring med vissa undantag.
  • JessAnn

Vi fick försäkring via folksam på vår kille. född 27+0. Tog det via sambons fack. Det var bara att ringa dit o lägga till ett barn med personnummer. Inga frågor.

Fattar inte att vi som har prematurer ska behöva kämpa för en försäkring. Har vi inte haft tillräkligt att tänka på ändå???
    Jag blir ganska irreterad när det ringde hit försäkringsbolag och försökte att sälja in barnförsäkring. När jag nämnde v 27 så var vi inte intressanta längre.

• 20082011

skönt det där att kunna lägga in via facket. jag och min kille är tyvärr inte med i facket.
    men det löste sig skönt nog ändå

• hotten

man kan gå med i facket, teckan försäkring å sedan gå ur facket! man får ändå behålla försäkringen men betalar 10.- mer i månaden

• Jessica1

Jag har tecknat olycksfall på min lille kille född 27+5 vanliga barnförsäkringar är nog tyvärr kört om man väger under 1300g när man kommer ut (gräns för ett av bolagen, gränsen varierar). Har tecknat på Skandia.  Känns som om det är bättre att ha något i alla fall...

~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • milla89

vill tillägga att ace har bara olycksfalls försäkringar. men däremot har de med en cancer del på barnförsäkringen.

• Written Fiction

heh.. blev uppringd på telefonen från ett försäkringsföretag nyligen.
    "HEEEEJ har ni börjat fundera på försäkring än?"?"

"nä min son är prematurfödd i vecka 27 och därför har jag inte fått någon ordentlig försäkring utan blivit nekad"
    "jaa men det handlar juh om vikten"
    "ja han vägde 798 gram"
    "jaha... ja men då förstår jag"

.. Förstår?! kyss mig i arslet.

• Jessica1

Written Fiction: Ja men är det inte ännu värre när de tycker man SKA söka fast man vet att de kommer ge avslag pga vikten... Min son vägde 1070

~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • lilla strumpan

Inte bara vikten, även apgar spelar roll. Har en kille född i v 38 som bara hade 5 i apgar efter 5 min och därför har han fått avslag på alla försäkringsbolag i väntan på 18månkontroll...

• 20082011

men min tjej hade apgar 5-1-0, dvs hon var helt livlös i 25 minuter men jag fick ändå barnförsäkring i skandia!

Så jag tycker man kan prova, jag trodde hundraprocentigt att jag skulle få avslag!

Svar på tråden nekad försäkring