• 20082011

nekad försäkring

min ena tjej som fick syrebrist vid förlossningen vart helt nekad sjukförsäkring via trygg hansa tills 18 månaders kontrollen.

vet ni om det finns nåt bolag som man kan få sådan försäkring, med undantag då för ev syrebristrelaterade sjukdomar?

är det meningslöst att ansöka hos folksam, skandia och if också?

• Svar på tråden nekad försäkring
  • tabita

Vi fick rådet av neurologen att vänta till 5 år. Vi skulle nog kunna få sjukförsäkring nu, men det skulle vara så många klausuler, undantag, att vi skulle betala utan att få något tillbaka. Han har haft olycksfallsförsäkring hela tiden. Hade gravidförsäkring som gick över i sjuk- och olycksfall, men den gällde bara tills han var 6 månader.

• Busbellan

Har inget  prematurbarn, men min dotter föddes med diafragmabråck och vi fick inte heller försäkra förren efter 18-mån kontrollen.
    Har nu bara olycksfallsförsäkring i trygghansa

Mamma till Nora, August och Ella
  • Felicia Adrian

Min dotter är född i vecka 32+6 och fick lunginflammation i samband med förlossningen..
    Trygg Hansa har jag som graviditsförsäkring och kommer få ersättning för tiden på sjukhuset och vården i hemmet.
    När jag ringde dem sa de till mig att teckna barnförsäkring med en gång och behöver inte vänta till efter bf utan den gäller så fort den är godkänd. så nu skall vi bara fylla i den och skicka in...

• cloudberry79

Problemet är ju att försäkringsbolagen lovar guld och gröna skogar, det är absoluuut inga problem att få försäkring, de känner massor med barn som fått försäkring trots problem efter födseln. Sen kommer avslaget per post, med hänvisning om att höra av sig vid 18 månader istället. Hade också TH graviditetsförsäkring (den man betalar för) och fick inte någon barnförsäkring hos dem. Inte heller hos Folksam, Länsförsäkringar eller Skandia.

Skillz that Killz 10k+
  • BebisVagga

folksam... e du medlem i ett fakförbund kan du teckna en tilläggsföräkring.. då blir det olycka o sjuk..  kostar 80kr i månaden.. det e dock 6 månaders karens på en av föräkringarna men det ena har man iaf sålänge

det heter inte tilläggsföräkring, kommer itne ihåg vad det heter, men e du medlem i ett fakförbund som e medlem i et LO förbund så kan du typ Hacka på ditt barn på din egen försäkring..

ring dem o fråga..

• JessAnn
    Svar på #26
    BebisVagga skrev 2009-01-23 11:07:56 följande:
    folksam... e du medlem i ett fakförbund kan du teckna en tilläggsföräkring.. då blir det olycka o sjuk..  kostar 80kr i månaden.. det e dock 6 månaders karens på en av föräkringarna men det ena har man iaf sålängedet heter inte tilläggsföräkring, kommer itne ihåg vad det heter, men e du medlem i ett fakförbund som e medlem i et LO förbund så kan du typ Hacka på ditt barn på din egen försäkring..ring dem o fråga..
    Kanon, jag ska höra med med facket om det går att få med Oskar. Alla andra försäkringar säger blankt nej. Blir bara irreterad när det kommer brev om att de inte kan ta med honom pga av vikten.
  • BebisVagga
    JessAnn skrev 2009-01-23 11:16:13 följande:
    Svar på #26 Kanon, jag ska höra med med facket om det går att få med Oskar. Alla andra försäkringar säger blankt nej. Blir bara irreterad när det kommer brev om att de inte kan ta med honom pga av vikten.
    nej du ska inte ringa facket... du ska ringa folksam.. sen berättar du bara vilket fackförbund du e med i.. jag var i KOmmunal o det var bra.. så jag hackade på gabriel på min.. 80kr i månaden.. o dem gör inga hälsoundersökningar heller..
  • JessAnn
    Svar på #28
    BebisVagga skrev 2009-01-23 11:18:11 följande:
    nej du ska inte ringa facket... du ska ringa folksam.. sen berättar du bara vilket fackförbund du e med i.. jag var i KOmmunal o det var bra.. så jag hackade på gabriel på min.. 80kr i månaden.. o dem gör inga hälsoundersökningar heller..
    ok, då ska jag köra det.
    Tack
  • lugna gatan

BebisVagga skrev 2009-01-23 11:18:11 följande:

Det är denna försäkring vi har!
Svar på tråden nekad försäkring