• Anis888

Otrogen men inte upptäckt???

Alla säger ju att en otrohet förr eller senare kommer fram...Låter lite sjukt kanske, men finns det någon härinne som är lyckligt gift eller sambo men ändå har en annan vid sidan om och som kanske haft det ett tag utan att upptäckas? Och som faktiskt vill leva så?

• Svar på tråden Otrogen men inte upptäckt???
  • Anonym

jag hade en sambo i 5 år had en annan under 2 år .
    dom va polare och de har aldrig kommit fram och inget har misstänkts

• Anonym

jag hade en sambo i 5 år had en annan under 2 år .
    dom va polare och de har aldrig kommit fram och inget har misstänkts

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Me) skrev 2009-01-07 22:38:56 följande:
    Otrogen men inte upptäckt???

Jag har
    Håller för fullt på att gå in i min 4de "vid sidan om relation". Har vart ihop med min man i 7 år.

Nackdelen med "pojkvänner" är att dom går vidare till flickvänner så då får man ragga upp en ny

Har ingen som helst tanke på att leva utan "pojkvän" eller utan min man.

Hur gör du för att din man inte ska upptäcka något?
    När, var och hur träffar du dina ?pojkvänner? utan att det upptäcks? Själv har jag svårt som fan att träffa någon för min fru har stenkoll på mig.
  • Anonym (kreativ fritid)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-02-17 00:06:46 följande:
    När, var och hur träffar du dina ?pojkvänner? utan att det upptäcks? Själv har jag svårt som fan att träffa någon för min fru har stenkoll på mig.
    Min träning är långa rundor ute, ibland är de bara inte så långa som vanligt. Det är normalt för mig att avsluta med besök på badhus, en vana som jag haft i många år.

Ibland tar jag ett träningspass ihop med en kollega som bor en bit bort.
    Ibland förlänger jag en hobbyaktivitet eller en fika hos en vän som inte min partner har någon kontakt med/nr till.
    Ibland ligger ett föreningsmöte på kvällstid i annan stad. Min KK kör utan att klaga 7 mil enkel väg för en timme med mig.
    Sommartid kan man ta långlunch.

Jag hade på något sorgligt vis nästan hoppats att min partner skulle märka nånting efter ett år av detta men han bryr sig mer om sin dator än mig.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-02-17 00:06:46 följande:
    Tråden är 15 år gammal
  • Anonym (Svinet)

Jag har varit gifta i 17 år otrogen i 17 år typ ☺️
    inte en och samma, med olika kvinnor/män 
    Inte dagligen men blir väl typ 5-7 olika sexpartner årligen.
    Har ett jobb med mycket kontakt med människor och resor och med alkohol så.

Frun har inte varit misstänksam nån gång, sköter man det snyggt så ?

Skulle kunna ha ny partner dagligen, då män är enkla att få i säng räcker att skicka kåt?
    Kvinnor får man jobba lite mer på, och få en gift kvinna är enklare än singlar 

• Anonym (Amanda)
    Anonym (ABC) skrev 2024-02-19 21:06:33 följande:
    Tråden är 15 år gammal
    Men ändå en högaktuell tråd.
  • Anonym (Amanda)

Jag är kanske snart där. Jag som ALDRIG varit otrogen. Som föraktat otrohet och ansett att det är svagsinnade människor som inte kan göra ett val.

Gift och älskar min man, har allt jag behöver. Bra sexliv.
    så mötte jag han.. han som får det att vändas i magen av längtan. Han som kände instinktivt samma för mig. Det går inte. Vi är som magneter som dras till varandra. Vi försöker verkligen att hålla låg profil men det slår gnistor och folk på jobbet har nu verkligen börjat märka det. Det pratas.

Jag är så förälskad. Men jag älskar min man så mycket. Älskar vårt liv. Hans släkt, barnen mår bra av att binär en familj. Hur skulle jag kunna bryta det?

Men att inte få kyssa min förälskelse är fruktansvärt. Jag längtar varje vaken timme. Men att inse att jag skulle krossa den jag älskar (min man) krossar mig med.

Lösningen är ju att avlägsna sig. Byta jobb. Springa. Men det gör fysiskt ont i mig att veta att jag inte kommer få uppleva det. Att jag missat denna chans. Kanske aldrig kommer få känna detta igen. Den tanken är outhärdlig.

Så döm inte där ute. Förälskelse är dokumenterat att det gör oss dumma i huvudet. Det är instinkter som tar över förståndet. Otrohet ÄR fel. Men det betyder inte att människan som är det är OND. Livet är bara väldigt komplext och vi lever idag läääänge och vi ska leva läääääänge med våra partners. Man behöver inte acceptera, men man kan faktiskt försöka förstå.

• Knegaren78
    Anonym (Amanda) skrev 2024-02-19 21:38:21 följande:

Jag är kanske snart där. Jag som ALDRIG varit otrogen. Som föraktat otrohet och ansett att det är svagsinnade människor som inte kan göra ett val.

så mötte jag han.. han som får det att vändas i magen av längtan. Han som kände instinktivt samma för mig. Det går inte. Vi är som magneter som dras till varandra. Vi försöker verkligen att hålla låg profil men det slår gnistor och folk på jobbet har nu verkligen börjat märka det. Det pratas.

Jag är så förälskad. Men jag älskar min man så mycket. Älskar vårt liv. Hans släkt, barnen mår bra av att binär en familj. Hur skulle jag kunna bryta det?

Men att inte få kyssa min förälskelse är fruktansvärt. Jag längtar varje vaken timme. Men att inse att jag skulle krossa den jag älskar (min man) krossar mig med.

Lösningen är ju att avlägsna sig. Byta jobb. Springa. Men det gör fysiskt ont i mig att veta att jag inte kommer få uppleva det. Att jag missat denna chans. Kanske aldrig kommer få känna detta igen. Den tanken är outhärdlig.

Så döm inte där ute. Förälskelse är dokumenterat att det gör oss dumma i huvudet. Det är instinkter som tar över förståndet. Otrohet ÄR fel. Men det betyder inte att människan som är det är OND. Livet är bara väldigt komplext och vi lever idag läääänge och vi ska leva läääääänge med våra partners. Man behöver inte acceptera, men man kan faktiskt försöka förstå.

Har varit i samma situation som dig, en kollega och jag 
    Vi kände sån energi och kärlek, båda lyckligt gifta .

Men tror det var bästa jag har gjort när vi blev älskare 
    Det varade en längre stund , planerade framtiden ihop tillslut. Men till slut tog vi gemensamt beslut att slutas ses.
    Kan säga att vi har sett än då efter de 😊 men kanske en gång om året på nån jobb resa 
    innan var det mycket, jobbigt att pussla ihop så vi kunde ses. 

Ett tips till dig kör du kommer ha de så underbart 

• Anonym (sådär)

Ok så, när andra är otrogna så kan det dömas men när du är det då så ska det inte dömas? 

Vad har ondska med saken att göra? Tror du din partner kommer bry sig om du säger att, jag sviker, ljuger och manipulerar men jag är inte ond serru ?
    Tror du din partner kommer bry sig om dina argument om "livets komplexitet", jag menar livet kan väl vara komplext för alla men alla springer ju inte runt och är otrogna för det?

Du lurar ju bara dig själv och håller på och banar väg för att vara otrogen och slippa ha dåligt samvete för det.

Det kallas för "kognitiv dissonans"... borde vara väldigt intressant läsning för dig om du lyckas se förbi alla dina självlögner för det passar ju perfekt in på din plötsliga omvändning.

mindler.se/kognitiv-dissonans/
    sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

En individ som är otrogen mot sin partner kan känna skuld och ånger över sitt beteende men bortförklara detta för sig själv genom att ändra sina attityder kring otrohet. Vid ett val mellan två lika goda eller dåliga alternativ kommer man att försöka övertyga sig om att det man valde var bättre än det andra alternativet, eller det som man håller på att bestämma sig för trots allt är bättre. I daglig mun - "att försöka övertyga sig själv".

Så kort sagt, du har inte uppnått nån slags upplysthet eller bättre vetande, du hade bara inte tillräcklig karaktär för att stå fast vid dina värderingar när de sattes på prov så istället började du övertyga dig själv om att det är inte så farligt ändå... för att ge dig själv tillåtelse att vara otrogen. 
  • Anonym (sådär)
    Knegaren78 skrev 2024-02-19 21:49:01 följande:

Har varit i samma situation som dig, en kollega och jag 
    Vi kände sån energi och kärlek, båda lyckligt gifta .

Men tror det var bästa jag har gjort när vi blev älskare 
    Det varade en längre stund , planerade framtiden ihop tillslut. Men till slut tog vi gemensamt beslut att slutas ses.
    Kan säga att vi har sett än då efter de 😊 men kanske en gång om året på nån jobb resa 
    innan var det mycket, jobbigt att pussla ihop så vi kunde ses. 

Ett tips till dig kör du kommer ha de så underbart 

Tills hennes man får reda på det och då är det ju inte lika kul längre... och så försöker man köra med samma argument man använde för att övertyga sig själv om att det var ok men inser rätt snabbt att det är ren BS som ingen annan än man själv tror på och så sitter man med skilsmässopappren i näven och fattar ingenting, men falsk som man är så drar man ju snabbt på sig offerkoftan istället för man vill ju inte gärna se sig själv som en skithög och en kass förälder som offrade halva tiden med sina kids för några "underbara" knull.

Och så blir det skilsmässa och går miste om halva tiden med sina kids och får en sunkig relation med den andra föräldern som man behandlade som skit och är kidsen tillräckligt stora för att inse vilken skithög man varit så kanske man tappar kontakten med dem med.

Tror du det känns lika underbart då?
  • Anonym (Hin håle)

Förlåt men vem är du till att komma med pekpinnar? Självklart ska otrogna dömas och föraktas. 
    Kliv ner från din höga häst. 
Svar på tråden Otrogen men inte upptäckt???