Inlägg från: Drömtorpet |Visa alla inlägg
  • Drömtorpet

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Fidelis ad urnam skrev 2009-01-09 20:23:40 följande:

Svar på #443Vart pensionspar han då?
    tjänstepension..
  • Drömtorpet

Leone i Västerås skrev 2009-01-09 21:04:00 följande:

Det är väl knappast någon konstig summa när det gäller renovering? Vi ska byta våra fönster i sommar, och bara det kommer at kosta runt 600.000:-
    du verkar tro att jag inte vet ett dugg om att renovera-men där tar du fel-jag är byggnadsvårdare..jobbar mycket med K märkta hus.
  • Drömtorpet

nej just det ja,jag jobbade juh inte

• Drömtorpet
    k girl skrev 2009-01-10 09:40:16 följande:
    Om du är byggnadsvårdare borde du veta att det inte finns något som heter K-märkta hus.jo det gör det!
    de är kulturminnesmärkta..
  • Drömtorpet

Det är ett begrepp som används i dagligt tal om hus av kulturhistoriskt intresse, vare sig de är skyddade eller inte.

• Drömtorpet

jag kan ådringsmålning och marmorering,stuckatur,renovering utav Liggtimmer..

• Drömtorpet

men jag tänker inte förstöra tråden mer nu...

• Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:14:03 följande:
    Drömtorpet, den kulturhistoria du kan har du lärt dig av dina lyxiga veckotidningar, det vet du, inte på jordbrukslinjen och inte heller när du jobbade 2 år som cowgirl i Småland. Berätta hellre om det yrket; det kan du ju något om och det gör nästan ingen annan!
    nej det jag kan har jag lärt mig utav svenska byggnadsvårdsföreningen.
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:18:18 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:15:44 följande:
    Jag frågade innan vilken utbilldning du har och hur lång den är, jag är ärligt intresserad.
    jag har ingen formell utbildning,det jag kan har jag lärt mig utav min far och svenska byggnadsvårdsföreningen och vänner uppe i Norrland.
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!