• BTD

saker jag inte ska göra när jag blir pappa

1. Gå in med barnvagn i en butik.
    2. Prata bebisspråk med mitt barn.
    3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv
    4. Köpa en Volvo kombi ;)
    5. Åka på husvagnssemester.

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.

• Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa
  • PerG

1. Hur ska ni skaffa mat? ;)... Eller ja, det finns ju bärsele...

• nassepånken

1. varför?

föreslår också att du lägger till punkten "sova".

• BTD

1. Jag har irriterat mig på folk som går in med barnvagnar i butiker, så då kan jag ju inte göra det själv.
    Jag kan ju handla utan att ha med mig barnet, barnet har ju en mamma också ;)

Och sova ska jag självklart göra :D

• PetterL

Okej, jag förstår alla utom 2:an. Ska du prata med ditt barn på samma sätt som du pratar med vuxna? Eller menar du bara att du inte kommer att använda fåniga ord? Jag tror det skulle kännas konstigt att prata med samma tonfall och samma varierade ordförråd med en baby som med vuxna.

• BTD

Nej, jag kommer givetvis vara mjukare i rösten, men jag kommer inte använda mig av bebisspråk, dvs "plutteninuttan ga ga ga ljilla gugenuman äta jite mjat gu gu ga ga". Jag ska inte använda fåniga ord :D

• PetterL

Aha, då är jag helt med. Jag försöker nog själv hålla ner den typen av språk till ett minimum.

• PetterL

Aha, då är jag helt med. Jag försöker nog själv hålla ner den typen av språk till ett minimum.

• byström

Helt rätt på 2:an och 4:an iaf, resten vette tusan...

Barnvagn i affären är ibland ett måste, inte för att det är speciellt kul att köra vagn i affär, men ibland måste man.

Inte tvätta barnets ansikte med ens eget saliv...jaa du, det höll väl ett par år för min del, nu händer det titt som tätt. =)

Husvagn, nej men husbil - och det var faktiskt kul! =D
    Trodde det skulle vara världens pina, men nej då, blev riktigt skoj.

Önskar dig lycka till, men du lär nog halka dit du med ! ;)

Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa