• BTD

saker jag inte ska göra när jag blir pappa

1. Gå in med barnvagn i en butik.
    2. Prata bebisspråk med mitt barn.
    3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv
    4. Köpa en Volvo kombi ;)
    5. Åka på husvagnssemester.

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.

• Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa
  • BTD
    Svar på #10
    lämnar vagnen i bilen och tar bärsele som PerG sa
  • nassepånken

vad är det du irriterat dig på med vagnar i butiker? att de tar plats?

• Ordinary

På 2an och 3an är min kommentar: Klockrent.
    På 1an: Okej, om det känns bra så kör på det.
    På 4an och 5an: Du kommer att missa mycket bra saker i livet. ;)

• byström
    Ordinary skrev 2009-01-10 15:43:17 följande:
    På 2an och 3an är min kommentar: Klockrent.På 1an: Okej, om det känns bra så kör på det.På 4an och 5an: Du kommer att missa mycket bra saker i livet. ;)
    Finns väl inget bättre än att slippa en Volvo! ;)
  • BTD

Jag vill inte offra körglädjen bara för att få lastuturymme. Det finns faktist bilar som bårde har körglädje och som man kan lasta i.
    samtidigt så är ju volvo en billig bil, men jag resonerar att man får det man betalar för. Därför drar jag mig för att bara köpa en tråkig volvo v70 bara för att den är billig.

Husvagnar är onda :D De orsakar köer och olyckor.
    Nej då föredrar jag mitt sommarhus istället, och om jag vill göra utflykter till andra ställen, så finns det ju trevliga hotell man kan bo på.

• Racer

Hm.
    Läs gärna vad du skrivit om 2 år.
    Då kommer du troligtvis tycka att det är en aning naivt.
    Vad gäller bilar, fordon för förflyttning av familjer har ingen och ska inte heller ha ngn körglädje.
    Det finns andra fordon och andra tillfällen för körglädje.

• BTD

hehe racer.
    Du låter som många småbarnsföräldrar i min omgivning.
    De säger att jag kan glömma allt som jag håller på med nu, när jag får barn.
    De säger att jag kommer sälja alla mina bmwbilar för att köpa en Volvo, och att jag kommer sälja sommarhuset och köpa husvagn.
    Och at jag inte kommer ha tid för att spela golf. Jag kommer inte fortsäta att åka lika mycket utomlands.

Men jag lovar att återkomma om 2 år och skriva en lägesrapport.

• PerG

Allt hänger väl på hur mycket tid du lägger på att vara förälder och hur mycket av den tid du inte lägger som din fru måste ta istället. Barn kräver mycket tid och det är klart att man kan leva precis som förut, men då måste din frus eller barnets behov sättas åt sidan...

BTD skrev 2009-01-11 12:00:05 följande:
    hehe racer.Du låter som många småbarnsföräldrar i min omgivning.De säger att jag kan glömma allt som jag håller på med nu, när jag får barn.De säger att jag kommer sälja alla mina bmwbilar för att köpa en Volvo, och att jag kommer sälja sommarhuset och köpa husvagn.Och at jag inte kommer ha tid för att spela golf. Jag kommer inte fortsäta att åka lika mycket utomlands.Men jag lovar att återkomma om 2 år och skriva en lägesrapport.
  • BTD

eller så kan ju fru och barn deltaga.
    Jag och min fru gör många aktiviteter ihop.

Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa