• BTD

saker jag inte ska göra när jag blir pappa

1. Gå in med barnvagn i en butik.
    2. Prata bebisspråk med mitt barn.
    3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv
    4. Köpa en Volvo kombi ;)
    5. Åka på husvagnssemester.

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.

• Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa
  • BTD
    Svar på #30
    Äntligen än Farsa med hjärna och hjärta, kul!

"Jag blev bara så trött på de föräldrar som påpekade att "du kommer att fatta" andgående att allt skulle bli SÅ annorlunda när man fått barn."

Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv!

Många tror att de vet bättre än mig..."du kommer att förstå sen"
    Många föräldrar är inte bra på något annat och tror att de är de bästa föräldrarna som finns, och de vill de hävda sig genom att försöka sitta på höga hästar och peka ut alla fel de tror andra föräldrar gör!

Det finns inga regler för hur man vill forstra ett barn, förutom Sveriges rikes lag. Alla vill inte göra som dig, jag gör det på mitt sätt!
  • Som snö

". Gå in med barnvagn i en butik."

Driver du med mig? Det är ju skitkul med vagnen i butiker. Speciellt när man har dubbelvagnen. Brukar roa mig med att sikta på hälsenor. Sen om nån ser grinig ut, då fräser jag direkt nåt i stil med "se dig ditt miffo, ser du inte att jag försöker handla!". Hur kul som helst. Synd bara att 90% av dom man kör på är så jäkla fega, och inte vågar svara, utan bara lommar iväg med svansen mellan benen. Fega miffon tar bort en del av nöjet...

• BTD

Ja, vi har olika nöjen :D
    Jag ser inte det roliga med att köra på folk med en barnvagn. ;)

• Som snö

"Jag ser inte det roliga med att köra på folk med en barnvagn. "

Hmm? Jag tror att Volvo o husvagn passar dig perfekt!

• BTD

Som snö skrev 2009-01-17 16:00:23 följande:

"Hmm? Jag tror att Volvo o husvagn passar dig perfekt!
    Nej fy fan för sosse container.
  • MajkelV

Vad säger man? Ingen Barnvagn i butik? Lycka till! Alternativet är att inte handla alls. Kånka på barnet/allternativt bärsele känns onödigt krångligt. Sedan är det rätt schysst att sikta på hälsenorna som någon skrev.....

• Micke B

En annan synvinkel på det hela.

1. Jag har med vagnen i affären men jag är väldigt noga med att inte vara i vägen med den. Skulle man inte kunna ta med sig barnvagnen in på tex ICA Maxi så ska inte pensionärer få ha kundvagn med sig heller. Om det är nån som är ivägen så är det väl dom med sina kundvagnar.

2. Volvo V70 kommer jag aldrig att skaffa. Kommer dock i dagarna att byta bort min BMW E34 mot en Saab 9-5 aero kombi med maptun steg 3.

3. Som lastbilschaufför så kommer jag aldrig att skaffa mig en husvagn. Jag kommer jobba aktivt för att få igenom ett speciellt förarprov på just husvagn då 99% av dom som idag framför en husvagn på våra svenska vägar inte har en endaste ledtråd om hur man gör!!! Detta grundar jag i att dom som kör med husvagn gör det en vecka per år.

Det var nån som sa nått om att provocera tidigare i tråden. Här är mitt bidrag.

• krabban

vägra bärsele!Supertöntigt!

• Disarmed

"Var inte rädd för att använda bebisspråk med bebisar. Om det var dåligt för språkutvecklingen att säga 'mumu', 'voffvoff' eller 'mumsmums' som beteckningar för 'ko', 'hund' och 'mat, skulle föräldrar slutat för länge sedan! Dubbla stavelser används av nästan alla barn i början -- papa, mama, baba, puss-puss och så vidare -- vilket indikerar att det hjälper barn hitta rätt ljud. Ditt barn väljer att använda de ljud och är lättast att använda i sin kommunikation med dig"
    se.babycenter.com

Det krävs en hel del utbildning att bli förälder, det är inget jag tror vi har helt naturligt med oss (tyvärr får man inget med sig från föräldrakurser KK/BB, mödravårdcentralen) Finns dock hur mycket som helst material om spädbarnsutveckling, anknytning osv att läsa för den som söker...

• Som snö

"vägra bärsele!Supertöntigt!"

Ja, för fan! Bära ungar överhuvudtaget är skitfånigt! Låt dom ligga i ett hörn och skrika tills dom blir gamla nog att gå själva och hänga med på coola saker!

Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa