• BTD

saker jag inte ska göra när jag blir pappa

1. Gå in med barnvagn i en butik.
    2. Prata bebisspråk med mitt barn.
    3. Tvätta mitt barnssmutsiga ansikte, med hjälp av saliv
    4. Köpa en Volvo kombi ;)
    5. Åka på husvagnssemester.

sen finns det säkert mer saker jag kommer på, men dessa 5 ska jag i alla fall undvika in till det sista.

• Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa
  • BTD

1. Jag har irriterat mig på folk som går in med barnvagnar i butiker, så då kan jag ju inte göra det själv.
    Jag kan ju handla utan att ha med mig barnet, barnet har ju en mamma också ;)

Och sova ska jag självklart göra :D

• BTD

Nej, jag kommer givetvis vara mjukare i rösten, men jag kommer inte använda mig av bebisspråk, dvs "plutteninuttan ga ga ga ljilla gugenuman äta jite mjat gu gu ga ga". Jag ska inte använda fåniga ord :D

• BTD
    Svar på #10
    lämnar vagnen i bilen och tar bärsele som PerG sa
  • BTD

Jag vill inte offra körglädjen bara för att få lastuturymme. Det finns faktist bilar som bårde har körglädje och som man kan lasta i.
    samtidigt så är ju volvo en billig bil, men jag resonerar att man får det man betalar för. Därför drar jag mig för att bara köpa en tråkig volvo v70 bara för att den är billig.

Husvagnar är onda :D De orsakar köer och olyckor.
    Nej då föredrar jag mitt sommarhus istället, och om jag vill göra utflykter till andra ställen, så finns det ju trevliga hotell man kan bo på.

• BTD

hehe racer.
    Du låter som många småbarnsföräldrar i min omgivning.
    De säger att jag kan glömma allt som jag håller på med nu, när jag får barn.
    De säger att jag kommer sälja alla mina bmwbilar för att köpa en Volvo, och att jag kommer sälja sommarhuset och köpa husvagn.
    Och at jag inte kommer ha tid för att spela golf. Jag kommer inte fortsäta att åka lika mycket utomlands.

Men jag lovar att återkomma om 2 år och skriva en lägesrapport.

• BTD

eller så kan ju fru och barn deltaga.
    Jag och min fru gör många aktiviteter ihop.

• BTD

Skönt att höra, jag har ett stort bilintresse, som jag inte vill överge.
    Jag vill inte byta min m5:a mot en v70, bara för att volvons kombi är lite större än en touring.

• BTD

En av mina första bilar var faktist en volvo s40. Du undrade jag varför man köper en BMW, när den kostar så mycket mer?
    Jag kallade den för pizzaracer och var en stolt volvoägare, tills jag en dag provkörde en 320 sedan och blev helt såld :D

Sen den dagen har det bara varit BMW bilar.

Kanske lite fel att kalla volvo för billig bil, men allt är relativt. Billig om man jämför mot BMW och dyr om man jämför med skoda.

Jag visste att punkt 4 skulle väcka känslor, eftersom de flesta kör V70 ;)

• BTD

haha, alla lever olika liv.

Vad ni gör är är eran ensak. jag skrev bara vad JAG inte ska göra.

Jag beställde precis en ny M5 touring, så punkt 4 kommer jag inte att göra :D

• BTD
    Svar på #30
    Äntligen än Farsa med hjärna och hjärta, kul!

"Jag blev bara så trött på de föräldrar som påpekade att "du kommer att fatta" andgående att allt skulle bli SÅ annorlunda när man fått barn."

Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv!

Många tror att de vet bättre än mig..."du kommer att förstå sen"
    Många föräldrar är inte bra på något annat och tror att de är de bästa föräldrarna som finns, och de vill de hävda sig genom att försöka sitta på höga hästar och peka ut alla fel de tror andra föräldrar gör!

Det finns inga regler för hur man vill forstra ett barn, förutom Sveriges rikes lag. Alla vill inte göra som dig, jag gör det på mitt sätt!
  • BTD

Ja, vi har olika nöjen :D
    Jag ser inte det roliga med att köra på folk med en barnvagn. ;)

• BTD

Som snö skrev 2009-01-17 16:00:23 följande:

"Hmm? Jag tror att Volvo o husvagn passar dig perfekt!
    Nej fy fan för sosse container.
Svar på tråden saker jag inte ska göra när jag blir pappa