Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Minnie: Vad synd att det inte gick o få hos honom! Vad är tvt?
Nu blir jag galen av beslutsångest snart!
Jag har ju en tid bokad på strandkliniken och hon kommer att göra det som jag vill ha fixat!
Det har känts jättebra sen jag bokat men i fredags så ringde min pappa...
Han hade varit hos en läkare som rekommenderade honom att säga till mig (pappa vet om mina symtom lite och vad övriga gyn sagt) att ta kontakt med deras gynekolog då hon ska vara bra på att få iväg folk till rätt ställen...
Jag skrev en egenremiss i fredags och fick tid idag... Så idag va jag där och hon sa samma, dvs att mitt urinrör dippat ngt och att slidväggar fram men framförallt bak är förslappade. Ett lätt slidväggsframfall tyckte hon.
Jag fick papper att fylla i ang hur jag kissar i två dygn och sen efter det så skulle hon skicka vidare en remiss till sahlgrenska för bedömning...
Jag berättade om att jag har bokat op 30/7 och hon kunde inte svara på om jag får komma före det men sa att hon skulle skriva i remissen att jag önskar svar/komma då jag har en op inbokad.
Hon kunde inte heller svara på mina möjligheter att få hjälp utan sa bara "ja, man kan få operation om man har besvär" så där blev jag inte mkt klokare...
Så hon säger så vilket inte betyder mer än att jag kan få det men hon kan inte säga ngt... sen har jag tidigare gyn som sagt att det inte är tillräckligt illa för att åtgärda än och inte ens velat skicka iväg en remiss...
Det finns en chans att jag får veta innan op i stockholm men nu kokar det över i mitt huvud...
Jag måste betala op 10 dagar innan operationsdag och jag har redan bokat tågbiljetter fram och tillbaks.
Jag vill kunna förbereda barnpassning och även veta lite hur jag ska göra över sommaren på mitt jobb (sem, jobba eller sjukskrivning).
Jag har ju dessutom bokat bröst och bukop den 24/9 pga operationen på strandkliniken och att jag velat att det ska gå 2 månader mellan,...
Men hur sjutton ska jag göra nu?
Ska jag avboka sthlm och se vad de säger och ta bröst och buk i slutet av augusti ist för att ta stockholm senare i nov ngt?
Tänk om jag avbokar sthlm och går till landstinget och sen blir det bara "tyvärr, inget som behövs åtgärdas just nu" Då är hela min höst fuckad känns det som
Jag kanske låter hetsig men jag har ganska mkt kontrollbehov och vill veta hur saker o ting blir och planera efter det... Mår skit i psyket när jag inte vet och allt bara ändras hela tiden...
Det finns en chans att jag får reda på om landstinget gör ngt eller ej innan op i sthlm men det vet jag ju inte förrens senare...
Ska man chansa på att man får veta och får man inte det så kör jag sthlm?
Mådde så bra nu de sista dagarna då jag hade fasta datum men nu mår jag skit igen...
Vill ju inte betala 44000 om jag kan få hjälp via landstinget heller men det är ju inte alls säker jag får det.
Dessutom vet jag inte exakt vad de isf kommer att hjälpa mig med... På strandkliniken vet jag exakt vad som ska åtgärdas men här vet jag inte...
Jag "lider" ju en del av att jag är så stor i slidan och inte känner av ngt vid sex längre... Är det ngt som fixas? Eller kommer det med köpet om man åtgärdar bakre slidvägg?
Känner att jag hellre betalar för att få det som jag vill än att göra en gratis "halvoperation" om ni fattar vad jag menar...
Snälla, nån som kan komma med ngt bra råd? Jag vet varken ut eller in vad jag ska göra nu!