Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
AJg ser också ut lite så.. det finns inget som täcker hela öppningen utan bredvid förstår ni?
Okej så ridningen räddar ingen med andra ord..
trodde i och för sig inte det heller jag har ju också tränat hårt i flera år...sprack du mkt?
So nice skrev 2009-01-09 22:09:30 följande:
Jag har också ridit en hel del i många år och det verkar inte hjälpa till nämnvärt nej.. Fast å andra sidan så vet man ju inte det, det kanske hade varit ännu värre utan ridningen! *hemska tanke*
Jag har aldrig blivit sydd.
Jag har aldrig blivit sydd.
Miss Maya skrev 2009-01-08 20:00:46 följande:
Ja jag hade också övervägt kejsarsnitt om jag hade vetat detta, även om det nu inte är extremt illa för mig. Och jag blev heller aldrig sydd som de andra pratade om här tidigare.
Jag kan nog leva med detta, så länge det inte blir värre...
jag blev sydd bara med två barn, och då var det 3 stygn tror jag
Det spelar nog ingen roll om man blivit sydd eller ej. Det beror ju på att musklerna inte orkar och rasar. Jag har inte sytt mkt heller...
Jag trodde att jag hade livmoderframfall i början efter graviditeten.
Hade även ordentliga problem med hemorrojder och fick hjälpa till med att trycka via slidan för att få ut bajset.
Sökte då hjälp hos läkare och det slutade med att jag fick gummisnoddar på hemorrojderna som sedan trillade loss. Och efter det blev det succesivt bättre och jag kan ju bajsa som vanligt.
Nu ½år efter förlossningen hänger det inte heller ut något där nere, men livmodertappen är bara några centimeter från hålet.
Kan tillägga att jag inte har gjort några knipövningar men verkar ändå ha starka knipmuskler.