Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Minnie, kan du inte få remiss till bäckenbottencentrum?
Minnie, kan du inte få remiss till bäckenbottencentrum?
Paincake!
Det är inte lätt att säga om d ska opereras. Jag ve bara att om du tänker att skaffa me barn så är det bättre att vänta. Samtidigt om du får njurbäckeninflammationer är det inte bra heller. Har du fått tid hos läkare för att ta upp detta?
Jag ska tillbäckenbottencentrum i Malmö den 10 sept. för att träffa tarmkirurg först.
Minnie, var bor du? Det måste finnas bäckenbottencentrum där du tillhör. Det kan vara värt att resa för att få en bra bedömning.
Flickor!
Jag har två olika ringar men de hjälper så där bra. Jag tror att jag behöver en annan sort. Däremot har jag bestält V2 support som hjälper jättebra! Cissan, du kanske kan prova den.
http://www.amazon.com/Its-You-Babe-Supporter-Small/dp/B00006D2R8
www.incostress.com/pessaries.
Jag ville ladda ner dokument med alla prolapsringar men det gick inte:)
C&G Medicare LTD Pessaries
Om ni googla detta får ni dokument om olika prolapsringar
Eget remiss kan du också skriva. Det finns också bra läkare i Linköping tror jag
Minnie, vilka symptom du har nu som är besvärande och du vill åtgärda?
Jag ska till Helsingborg imorgon och göra defekografi (mycket trevlig undersökning:))
Minnie och Cissan! Det ni beskriver liknar cystocele. Har ni tittat på er i spegel? Om ni ser att det är någonting som täcker hålet när ni står eller när ni sätter er på huk så kan det vara cystocele eller rectocele. Cystocele är mer vågig och rectocele är slätt. Ni beskriver ju också "globus" känsla" att det trycker neråt och symptom från urinvägarna.
Minnie, även om de har åtgärdat din inkontines, så har det inget med cystocele att göra. Det är två olika operationer. Man kan ha flera olika framfall också. Du ska träffa någon från bäckenbottencentrum.
http://www.cyliu.com/prolapse-surgery.php
Här kan ni läsa lite om prolapser och se bilder på dessa. Det står överallt att symptom samt den objektiva bilden kan skilja sig åt. Läkarna kan ju se en del, men det är vi som känner. En del patienter har stora prolapser och känner inget; de andra har små och har stora besvär.
Har gjort defekografi idag. Det var helt OK att genomföra denna undersökning.