• So nice

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

• Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Hibiscus

Buspojkarna: jag hade ganska omfattande problem med både ett enterocele (och den kan bara ses med denna specialröntgen jag skrivir tidigare att jag gjort) och ett rectocele- inget enterocele längre enl sista röntgen- men rectocelet är oförändrat och jag kände redan från början efter op att det inte var bra, fick tag på läkaren" telefon" som op mig 3 gånger under min sjukskrivning och fick bara till svar- det blir bättre -det blir bättre- snack.. nu i efterhand vet jag ju att det från början inte blev tillrättat...

• Buspojkarna
    Hibiscus skrev 2011-06-02 09:06:31 följande:
    Buspojkarna: jag hade ganska omfattande problem med både ett enterocele (och den kan bara ses med denna specialröntgen jag skrivir tidigare att jag gjort) och ett rectocele- inget enterocele längre enl sista röntgen- men rectocelet är oförändrat och jag kände redan från början efter op att det inte var bra, fick tag på läkaren" telefon" som op mig 3 gånger under min sjukskrivning och fick bara till svar- det blir bättre -det blir bättre- snack.. nu i efterhand vet jag ju att det från början inte blev tillrättat...
    syns det inte på vanlig magnetröntgen? Jag ska nämligen göra det av annan anledning
  • Buspojkarna

Det måste ju vara svårt att skilja på enterocele och rectocele utan röntgen. Usch, tänk om även jag har båda dessa

• Alis volat propriis
    Minnie7 skrev 2011-06-02 09:05:18 följande:
    Hur är det när du går? Funkar det eller skaver det??
    om du frågade mig, jag känner inte så mkt mer än att det är mer öppet där nere, den känslan har jag men ingen tyngdkänsla. det skavde precis i början men jag har svårt att avgöra om det var för att jag var där o pillade stup i kvarten eller om det kändes mer då och blivit bättre.
  • Minnie7

Ok, jo jag frågade dig Så långt nick... Känner du det lika hela dagen eller olika morgon och kväll etc? Jag har en otrolig skavkänsla och ingen fattar varför... Men den öppna känslan är ju så vidrig också... Hoppas du kommer kunna knipa bort det!

• Hibiscus

ett enterocele är att tunntarmen åker ned i ett bråck i ett vad jag tror finns ett hålrum (inte helt säker) vid rectumväggen vid tarmtömmning, krystning-för att se det har jag fått gå igenom en tarmtömmningsröntgen som heter defektografi, då man får dricka kontrastmedel och sen sprutar dom i kontrast i äntarmen sen ska det tömmas på en specialtoalett o det filmas....inte en trevlig röntgen vill jag lova....då kan det ses om man krystar ned tarmen.. men sen om den hela tiden ligger nere i det bråcket det vet jag inte, men tror nog att den kan göra det men att den äker ned mer vid påtryckning.

Jag vet inte om det kan ses vid magnetröntgen- tror inte det för det hade ju varit lättare i så fall för patienten att gå igenom det än denna defektografi..vid min op har hon puttat upp enerocelet o"knytit! ihopfickan det ramlat ned- vet inte hur hållbart det där är....är lite rädd för att det ska gå sönder... känner mig som "tung o tjock i ändtarmen o känns så jobbigt att inte veta om det fortfarande är bra eller inte då inte ens läkare vet utom att göra röntgen... beroende på detta så tror jag att jag fick remiss på samma sjukhus för att gå på bäckenbottencentrum hos en uroteraput, för att lära mig på nytt att sköta magen o hur viktigt det är att jag absolut ej får trycka...

• Alis volat propriis
    Minnie7 skrev 2011-06-02 09:56:26 följande:
    Ok, jo jag frågade dig Så långt nick... Känner du det lika hela dagen eller olika morgon och kväll etc? Jag har en otrolig skavkänsla och ingen fattar varför... Men den öppna känslan är ju så vidrig också... Hoppas du kommer kunna knipa bort det!
    jag tror att det är lika över dagen faktiskt. vad har du för besvär (gud va konstigt o fråga om sånt här egentligen)? ja jag försöker knipa men inte så mkt som rekommenderat, det måste vara nåt av det tristaste som finns... men måste man så måste man tog mig en titt och hela alltet är ju mycket mer öppet än innan, så det går nog aldrig att knipa bort, men hoppas att man iaf kan få upp slidväggen lite går ju. det konstiga är att jag var som innan barn efter första barnet o likadant efter andra, men sen kom det som blixt från himlen. på sjukhuset sa de att det är hormonellt också, att det kan kännas olika innan/efter mens, att det kan falla ner när gravhormonerna gåt ur osv
  • Alis volat propriis

Läste vad du hade skrivit i tråden, du behöver inte skriva om det Isa73. låter lite som att vi har samma problem, fast du är ju rätt så nyförlöst om jag minns rätt. min yngsta är 8 månader...

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder