Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
(jag blödde både från livmoder och bristningarna totalt 2,3 liter)
Jag krystade ca 20 minuter så i mitt fall är det inte långdragen krystning som ställt till problem!
Det gjorde djävulskt ont när de sydde mig trots massor av bedövning, de provade det ena efter det andra men inget funkade ordentligt! De borde ha sytt mig på operation och inte på förlossningen
Vilken idiot!!!!!
Men om du går till en annan läkare, inom landstinget så lär dom ju konstatera samma sak.
Jag hann knappt upp i stolen innan läkaren sa att hon skulle skriva remiss till operation.
Det var dubbelt, skönt att bli tagen på allvar och jobbigt att få eländet bekräftat. Samma sak när bm på efterkontrollen sa att hon aldrig sett någon som varit lika mkt sydd som jag...
Kram!!!!!
Jag blev också sydd i blygdläpparna, den ena ända upp till klitoris, INTE skönt med knutar precis där!!!!
Jag fick till Aurorabm innan jag ens vågade bli gravid andra gången och blev lovad snitt på stört! Kände mig aldrig övertalad till någonting under samtalen vi hade när jag var gravid. Jag valde själv att föda vaginalt och är väldigt nöjd med det, i mitt fall förvärrade det ingenting! Men jag fick den mest er farna bm som fanns när jag födde. Dessutom pudendusblockad, den bedövade hela underlivet och gjorde att jag kunde bli guidad av bm hela vägen i lugn och ro, hon var ute på två krystvärkar...
Tuttan: välkommen! Här är ingen fråga för dum eller någon detalj för obehaglig!
Jag op bakre plastik i oktober 2010. Det har blivit mkt bättre än det var innan!
Jag hade rejält ont i mer än en vecka, tog det väldigt lugnt under ett bra tag efteråt!
Jag stannade en natt. Har opererats två gånger, (de avbröt pga blödningskomplikation) vid den första var det främre plastik och då hade jag inte lika ont som vid den bakre. Jag fick medicin på recept som hjälpte bra. Var sövd båda gångerna.