anonimus skrev 2013-01-13 22:03:31 följande:
Hej,
har inte hängt med från början, men har också problem med framfall, både från urinblåsa och tarmarna. Operationen är planderad till slutet av månaden, men har tyvärr inte mycket förtroende för läkaren (gynekologen). Har haft problem med tarmarna i 2 år nu, började med hemorroider och analflickor, blev opererad för detta med analspasm och analspricka till följd som inte läkte. Fick en ny läkare som utförde operation nr. 2 för att sprickan skulle läka och mistänkte då framfall från tarmarna. Blev skickad på olika undersökningar, defekografi och någon annan test där de inte hittade något problem. Sprickan läkte dock alldrig och då var det dags för operation nr. 3. Samma läkare gjorde ny undersökning under narcose och tillkallade en till läkare för att konstatera att jag klart och tydligt har rectocele (proctocele). Blev vidare skickad till en gynekolog för att utföra operation, som inte tycker att det är så allvarligt att mina problem kommer att bli lösta. Har förutom det en del andra besvär md tyngdkänsla, men när jag frågade läkare så var det inget att bry sig om. Blev uppsatt för operation av rectocelen, men när jag frågade ut en kopia av min journal så stod det klart och tydligt att jag även har framfall från urinblåsan. Har nu meddelat att jag vill att även detta åtgärdas samtidigt under operationen, men kan säga att jag inte har mycket förtroende för läkaren efter detta.
Hoppas att allt går bra och att problemen försvinner, men har även börjat tänka på att åka utomlands om detta inte blir bra. Är inte svensk och tänker absolut åka till hemlandet och operera mig där om inte detta blir bra nu.
Lycka till i alla fall till alla er andra där ute med liknande problem.
USch vad jobbigt att inte känna sig lyssnad på och tagen på allvar!!! Undrar var i landet du bor? Jag blev opererad av Eva Dahlgren på KK Östra, hon jobbar egentligen på Sahlgrenska och var superbra och noggrann, satte verkligen patienten i fokus!!!