Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Minnie: minns inte riktigt men om du klickar på "visa endast" på mig och läser i oktober 2010 så borde du läsa om hur jag mådde.
Minnie: minns inte riktigt men om du klickar på "visa endast" på mig och läser i oktober 2010 så borde du läsa om hur jag mådde.
Mysan: läkaren som op mig sa att det var 100 procents sannolikhet för återfall vid en ny graviditet. En vaginal förlossning är inte genomförbar efter min op.
Mysan: jag blev sämre vid mens.
Min läkare pratade tom om sterilisering för att inte riskera en graviditet....
Jag fick diagnosen framfall efter första graviditeten och blev inte mkt sämre efter andra förlossningen som också var vaginal.
Mi: som jag kommer ihåg min andra graviditet så påverkades inte framfallet så himla mkt, varken av graviditet eller vaginal förlossning.
UP: men om du blir sjukskriven så måste ju barnen få gå mer tid eller hur?
Här gäller den andra förälderns arbetstider om man blir sjukskriven.
Jag jobbar ju 80 % i vanliga fall, var heltidssjukskriven i fyra veckor och sedan sjukskriven på min föräldraledighetstid så barnen gick långa dagar i sex veckor, följde makens arbetstider.
MsC: för mig känns det självklart att fixa mellangården samtidigt som sf-skadan. Det var läkaren som skulle op mig som själv tog upp min dåliga mellangård, jag visste inte om det, och för henne var det självklart att fixa den samtidigt!
Hur är det med vårdgarantin? Du kanske kan vända dig till patientombudet på ditt sjukhus?
UP: skönt att du äntligen ska få din operation, hoppas att du mår mkt bättre efteråt!!!!
UP; vet faktiskt inte...
UP: håller tummarna för att du ska bli bra så att operationen kan genomföras!!!