Erica01 skrev 2013-02-19 08:00:10 följande:
Hibiskus låter som att du också fastnat i en riktigt dålig följetong. Har du träffat någon bra sjukgymn på DS? Jag tror man mår bra av att använda kroppen ich bli lite stark så kanske man kan sluta tänka på allt det dåliga, om det är så att msn måste leva med det.
Du som träffat många läkare på DS, vilka tycker du har varit bra? Jag har inte så stort förtroende för han som opererade mig. Han sa tex att jag kunde köra barn i barnvagn direkt efter op, något som sjukgymn säger tvärt nej till första mån och så länge det är snö.
Väntar du på ny op eller är det kurator som är nästa steg för dig? All styrka till dig!!!
Erica: jaadu jag har varit i den dåliga följetången ända sedan detta började för nu 4 år sedan....är så less på det o på hur läkare skickat runt med än...har ej träffat nån sjukgymnast mer än att jag gått hos uroteraput på bäckenbottenmottagningen, har du träffat någon där?
vad sa han som op dig? att inget mer finns att göra eller? och ja man kan bli galen på olika bud man får, den ena säger ta det lungt inga promenader medans den andra säger ut o gå direkt efter op- vad ska man lita på när dom själva inte verkar veta eller är enade, har också fått höra efter helst första rektoceleop att jag skulle promenera på en gång...medans uroteraputen berättat att förr i tiden vid dessa operationer gjorde man tom stomi för att det skulle avlastas så mycket som möjligt...Vilken sjukgymast går du hos-är det på DS?
hur känns det nu efter op? jag väntar ingen op men har bokat ett återbesök eftersom det ej känns bra längre och sen på frågan vilka som är bra är en svår fråga- har träffat så många både vid undersökningar och vid mina 5 operationer på KK och kan väl bara säga som så att Nina har varit den som varit bäst hittils även om inte hela allt har varit till 100 om man säger så...men henne har jag iallafall förtoende för. sen den 2e jag fick förtoende för har tydligen slutat där. Jag har tyvärr råkat ut för 2 st som op mig som jag inte har mycket förtoende för och det var en lapaskopioperation och den första rectoceleop jag gjorde...