• Hibiscus

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

vet att ni tagit upp det förut men vill ändå fråga ang knipövningar. jag kan inte göra det längre i stående eller iofs hade svårt med det även innan op, men det känns liksom för tjockt och att jag som inte får kraft att knipa stående, nån som känner igen? sen vet jag att ni tig upp det med knip i mynningen..kan jag inte heller...det är som att det är för tjockt, att knipa så det känns där.. har för mig att jag faktiskt kunde knipa mer i mynningen innan dessa operationsresor började,

sen detta med sex vi har gjort det 3 gånger sen op och det gör lite ont ff hoppas verkligen inte det är bestående...

• Hibiscus

P: kom på en annan sak angående lyft som min förra opläkare sa till mig- det du kan -lyft sittandes det blir då inte samma belastning

• Hibiscus

guuu så härligt UP- och visst blir man helt överlycklig när man fått  den där optiden, man går som på moln fram till operationen,

• Hibiscus

UP.  man har ej stygn eller öppnad ända in i ändtarmen så så långt in opereras man ej vid rectocele om det var så du undrade, inte så långt kvar för dig nu...!

• Hibiscus

UP färstår att du är nervös- man är inte nervös för själva op utan över hur resultatet blir...har opererats 5 gånger själv under kort tid...och man kan ha mens under op, har själv ställt frågan då jag haft det...
    Jag tycker att du ska ringa op planeringen för att se vem som kommer op dig  och jag hoppas att du får Nina.
    När var det du skulle opereras?
    ang enterocelet så tycker jag att det är viktigt att de papperena har kommit fram till dem så att det åtgärdas med såklart

• Hibiscus

Hur har ni det tjejer som opereats? är väl ganska skapligt här, men har en "period just nu då det känns lite tyngre, tjockare på nåt vis...har ju alltid varit så att det gått lite upp o ner..fattar inte varför..känns väl inte riktigt lika stabilt långre, hoppas det är övergående och inte har blivit en försämring...jaja bara att vänta o se
    nåt jag har jobbigt med är knipövningar: känns så tungt o tjockt att knipa, gör det varje kväll men känns som jag inte kniper..brukar ibland kolla med ett finger att jag kniper och då tycker jag att jag gör det men känns som inget händer o är för tjockt då jag inte testar med ett finger... stående känns det som inget händer...hmmm

• Hibiscus

Hur mäter dom mellangården egentligen??? jag har ju ingen aning hur tjock min är, frågade vid återbesöket, men fick bara svar- tillräcklig....är lite nojig över att den förtunnas med tiden tycker inte att den verkar vara så tjock när jag känner med finger utanpåmellan slidhål o det andra hålet känns ju bara som skinn..?? eller mäts det på nåt vis inne i slidan?? eller andra hålet?? uräkta min okunnighet (även fast jag op den)men jag vet allvarligt talat inte, när man opererade där så hade man ju ej stygn utanpå huden, jaja hoppas nån kan svara på min fråga för jag har faktiskt undrat sen direkt efter min senaste op

mornia: skönt att du är op nu då! tror inte du behöver va orolig för att du är uppe o går osv, bara du inte lyfter o krystar.. man kan ju inte ligga hela dagarna i flera veckor, men jag vet hur nojig man blir över att man gör för mycket,

• Hibiscus

UP. förstår att du är nervös,, det är ju som hela ens liv o välmående är inblandad i operationen som väntar, så har jag känt iallafall..så man är supernervös över resultatet...jag har ju tyvärr varit med om en op som ej blev bra...men denna omop är bra!!
    ja du jag har en massa skit inte bara detta..har ju op enterocele och rectolele,kapat livmodertappen, tagit bort livmodern pga hemsk smärta och stora blödningar...har njursten (har gjort 5 ewsl behandlingar för samma sten o nu vet inte läkarn inte riktigt om stenen är borta eller ej....men vill inte fortsätta spränga då risk finns för att skada njuren....har, magmunsbrock med dagliga problem...., gallsten där jag väntar på operation nu i höst...hade bla ett gallanfall i går kväll..hemskt ont..har hemorojder, ska göra en retoskopi i okt då det ibland är blod i avföringen...ja du undrar många gånger varför just jag har sååååå mycket skit, inte konstigt man varit så deppig.. men detta med u-livet o framfallet är det som garanterat varit jobbigast och som man fått kämpa för..fy fan rent ut sagt...

• Hibiscus

UP: ja självklart kommer du sova över på DS du kommer ha kateter som inte dras förren morgonen efter o då först får du gå upp o gå. jag har ju opererat mig 5 gånger på DS gynop o de har varit generösa med att vara kvar, allt är ju beroende på allmäntillståndet de två första op jag gjorde var inte lika stora som de 3 sista så då var jag där 1-2 nätter de 3 större op har jag varit kvar 4-5 nätter, jag har vid dom op haft nåt fruktansvärt ont första natten o inte fått nån sömn alls av smärtan fast dom har pumpat i mig massor morfin- bla när jag tog bort livmodern fick jag så mycket smärtstillande som inte hjälpte att de tillslut var tvungen att ringa ner till en läkare på natten för vad dom skulle göra då jag fått så mycket att de tillslut inte kunde ge mer....jaja så har jag funkat...
    hoppas nu att allt går bra för dig UP, när är det op? var det nu redan på mån??

• Hibiscus

Nu har 5 månader gått från operationen.
    kollade med spegel igår som jag inte gjort på länge och blir lite nojig över att mellangåren har förtunnats, har som löst skinn som en "mask" som inte var där för typ 2 månader sen och när jag trycker, känner på mellangården så känns det skinnigt, inte tjockt alltså, vet att jag skrev för ett tag sen om att jag är rädd att den inte är som den ska det här nojar mig ordentligt....har även mycket flikar i vagina som jag har för mig inte funnits där förut...

avskyr att känna mig så "skör" när man fått det här elendet som vi i denna tråd har- jag kan liksom inte helt släppa detta då man hela tiden måste tänka på så mycket o inte kan leva ut helt som förr.... som inte lyyfta för tungt, se till att inte bli hård i magen, inte trycka-krysta(har ju varit tvungen att trycka till ibland för att starta magskötningen....hur "farligt" är det???, rädd när man hostar (har förövrigt haft en förkylning med hosta o blir då rädd att förstöra....) inte motionera som man kanske vill osv osv....nej det känns som man är så skör på nåt vis, det finns alltid med i ens tankar.....

känner som jag gjort hela tiden annars, känns ganska tjockt i underlivet-slidan,som att man har för mycket slemhinna som hasat ned i trycker mot varann, inget mellanrum där inte... knipövningar känns tungt att göra, gör det varje kväll liggande, stående känns det ännu tyngre att göra ska det va så?? nej jag blir nojig...ni som är opererade hur känner ni?

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder