Har varit på återbesöket nu och jag känner mig så LYCKLIG första gången på 4 år och vet inte hur många besök ...kliver ut från sjukhuset o bara är lycklig....
Det såg jätte fint ut, läkt bra slemhinnorna fina och det finns INGET framfall längre, jag fick krysta säkert 6-7 gånger fick tillomed se själv med spegel då jag krystade hon visade också hur de mäter ett framfall. tog även upp med framväggen och det är inget framfall där hon sa att det rör sig inget alls vid krystning, men sa jag du sa att det var försvagad slemhinna förut- men inte det heller...vaaaa hon tyckte att den åkt upp lite genom denna operation, visst jag har hängmatteform men det var vanligt sa hon då man fött barn...(men det är ändå konstigt att jag känner tjock o tyngd emellanåt tycker jag- måste nog släppa detta nu!!!)
Det ända är att jag ff har problem med att jag inte får ut all avföring ibland det vill fastna i den "normala" böjen (där det normalt är en liten böj på tarmen och där det vid framfall blir en ficka.. hon sa att min tarm är så van nu att bete sig på ett speciellt sett efter dessa år med framfallet att den fortsätter så typ...så jag ska ff gå i höst på bäckenbottenmottagningen (men det gör mig inget alls för nu är jag ju faktiskt lagad efter sååå många op jag gjort) och jag ska när det händer fortsätta med min vattenpip jag har som förskrivningshjälpmedel därifrån.. det gör mig heller ingenting för det är ändå så sällan nu mot varje dag förut....
och det vanliga gäller- INGET HOPP, INGA LYFT, INTE HÅRD MAGE, INTE KRYSTA...=pipen! annars leva fullt ut som vanligt. hon frågade också om jag haft samlag än och det hade vi faktiskt för 2 dar sedan (hmmm tidigare än förra op.. var lite orolig..) det gjorde faktiskt lite ont men det kommer nog gå över, hon sa att det behöver tänjas ut lite där nu...men ska nog ändå vänta ett tag till nästa gång, jaja vi får se... nu ska jag fanimig försöka börja leva som en normal människa- har jag inte varit på 4 år nu.
Hur som helst så sa hon att hon själv var glad flera gånger över hur bra allt såg ut och hon nämde hur det faktiskt såg ut förut med diverse problem jag hade... hon sa själv att hon kom ihåg vilka bedrövliga mensblödningar jag hade som nästan forsade ut längst benen på mig (var så på ett besök hos henne, för mig var det ju så jag hade det jämt...) och hur framfallet åkte ut vid krystning och att jag var svullen i underlivet och röda irriterade slemhinnor osv och nu så såg allt så fint ut..till o med slemhinnorna var nu" vita" o fina. Kramade henne när besöket var slut och tänker ofta på några ord hon sa till mig vid utskrivningssamtalet från op: MAN KAN INTE LEVA SOM EN HALV MÄNNISKA!!! nej eller hur..?? .Nu ska JAG leva som en HEL människa