Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
GEM: Jag blödde kraftigt efter min förlossning och skulle nog så här i efterhand ha sytts ihop på operation. Tror inte de såg så bra faktiskt... Och jag vet ju inte om jag är slarvigt ihopsydd eller helt enkelt bara läkt dåligt. Jobbigt är det iaf. De kan op allt på en gång. Problemet är bara att få en op godkänd. På mig såg gyn ett bakre framkallning tre veckor efter förlossningen men inget fram. Fram har jag tydligen "bara" en försvagning av slidväggen vilket är jättevanligt och drabbar ca 70% av alla vaginalförlösta kvinnor. Man kan alltså se och känna bollar utan att det klassas som framfall. Fråga mig inte hur... De tittar på någon sänkning inne i slidan medan man krystar- ja, inte fattar jag. Slidväggsförsvagning brukar man inte få op inom landstinget. Men om man har problem med det på det sätt du och jag med flera andra upplever det, så är det ju inget skönhetsproblem. Hur som helst så op man helst inte förrän ett år gått efter förlossningen. Det kan bli bättre av sig självt. Ffa när mensen återkommer är det många som känner sig bättre. Alltså även om de inte försvunnit så känns det bättre.
Kram på dig!