Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Tack för stödet och tipset. Minnie, tror du att jag kan boka tid hos henne utan remiss? Hur mår du själv nu?
Tack för stödet och tipset. Minnie, tror du att jag kan boka tid hos henne utan remiss? Hur mår du själv nu?
Minnie! Vilka operationer har du gjort? Undrar om någon har gjort hysteropexi och rektopexi (jag vet att Hemligkvinna har gjort). Undrar också vilken operation har Blåklockan gjort. Jag tror själv att jag har cystocele, uterus prolaps samt rektal prolaps. De har sänk hela bäckenbotten helt enkelt. Flickor, håller ni igång och arbetar och tränar efter operationer? Jag känner att jag förlorar mina muskler..,
Jag menade att Hemligkvinna ska göra
Minnie, inom vården med tunga lyft? Är det tillåtet?
Minnie, har du gjort inkotinensoperation med konstgjord slinga eller med egna vävnaden? Hur får jag tag på Eva? Är det kvinnoklinik i Linköping eller bäckenbottencentrum?
Hej, Minnie! Känner du av din Tvt slynga på något sätt? Hur många månader har det gått sedan dess?
Hej! Hemligkvinna, jag kommer ihåg att du har skrivit att du hade sänkt bäckenbotten. Jag undrar också om du hade tunghetskänsla mot perineum på något sätt. Jag har det i alla fall. Tror att det är livmoder som trycker på eller tarmprolaps. Har läst på Prolapse health att det kan vara avsliten muskel som heter puborectalus. Mår jättedåligt och kvinnokliniken i min stad vill inte se mig innan 22 augusti.
Hej, Hemligkvinna! Det låter bra att du har fått operationstid. Det är väl kirurg som du ska prata med angående metoden ( det ska ju bli två kirurger: en för livmoder och den andra för tarmen). Vill de inte fixa cystocele samtidigt? Undrar hur många sådana operationer de har gjort tidigare?
Hej, Blåklocka! Blir så glad att läsa att det har gått bra för dig!!! Vilken sjukhus har du opererats på?
Hej, SonjaRonja!
Jag har blivit remitterat till bäckenbottencentrum i Malmö. Har du varit där? Efter att ha läst ditt inlägg är jag mycket tveksam till att åka dit för att träffa läkare. (Har träffat uroteraupet i Malmö och fick en prolapsring av henne). Har du blivit opererat i Malmö? Jag har liknande problem med bakåtlutat sänk livmoder samt tryck i rumpan. Har även analprolaps samt cystocele. Använder prolapsring just nu, vilket hjälper.
Har dem kollat din livmoder? Det kan vara så att en sänk livmoder drar med sig även urinblåsan. I detta fall ska livmodern hängas upp och framväggen åtgärdas via magen (om man har laterala defekter i framväggen).
Precis som du letar jag efter duktiga läkare i Sverige som kan ställa rätt diagnos samt göra en bra operationsplan.