• che71

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Cissan skrev 2014-08-31 10:25:47 följande:
    Fast jag har oxå upplevt detta sen jag födde mitt andra barn o fick mitt framfall. Har aldrig heller varit med om detta sedan jag var liten och blev oxå såå orolig. Hände också en gång under akten med min man, han supernöjd o trodde han gett mig en fontänorgasm som han uttryckte det men jag gissar på att blåsan gav vika :/
    Jag har ju oxå problem så fort jag nyser då kommer det alltid o vissa ggr måste jag byta både trosor o byxor....DDT är ett hinder i min vardag som gör jag alltid sätter på mig en stor binda om jag ska bort någonstans...
    Mitt störtsa problem överhuvudtaget idag är ju mitt kisseri, vissa dagar har jag sådana trängningar att jag vet inte vad. Jag kan vara helt symptomfri i övrigt men mitt kisseri och mina trängningar finns alltid där. Ngn som har ngt förslag på vad jag bör göra?!?
    Cox Orange skrev 2014-08-31 12:09:42 följande:
    Hej!
    Jag har varit med om något liknande. Ovetandes kissade jag ner mig flera gånger de första månaderna efter förlossningen när blåsan blev full och tömde sig själv,  innan jag blev bättre att kissa på klocka. 

Första gången stod jag och diskade och trodde att det kom megamycket avslag längs benet, men nej...Gråter

Nu är mitt barn nästan ett år, men jag har ingen känsel i blåsan fortfarande, känns liksom uppfyllt bara när det är fara och färde.
    Men gjorde ni det även i sömnen alltså?
    Eftersom jag inte kissat på mig innan o det nu är 4 månader sen FL tycker jag att det är konstigt.
    Kniper ju varje dag med kulor (har bara missat någon enstaka dag sen bebis var 1 månad o framfallet konstaterades)
    Bara första veckan kunde det kännas som att det bara rann innan jag ens hann sätta mig på toa...både på BB o sen hemma några gånger.

• che71
    Cissan skrev 2014-08-31 21:59:25 följande:

Nä inte i sömnen men när jag vaknar....måste fort på toa annars rinner det längs benen. Jag anv inte kulor, tycker mig höra så olika om det så har inte vågat för är rädd att förvärra ngt :(

Kulorna tipsade min BM om.

Igår kände jag med ett finger när jag knep o det är inte så starkt knip alls framtill precis som hon sa för 3 månader sen när framfallet konstaterats.

Varför förbättras det inte?

Har svårt att knipa av strålen när jag kissar. .funkar men bara efter att ha knipit en liten stund.

Kan du knipa av strålen?

Vet någon om hormonerna stabiliseras även om man ammar, fast bara 1-2 gånger per dygn (natt o morgon) eller måste man sluta helt?
  • che71
    Gladhannapanna skrev 2014-09-01 08:30:35 följande:

En av orsakerna kan vara att muskler gått av då hjälper inget knip i världen! Så var det för mig!

Hur får man reda på det?

Kollar inte gyn läkare det när de undersöker vid framfall?
  • che71
    Blåklocka skrev 2014-09-01 10:39:57 följande:

Angående knipkulor så vill jag bara säga att jag köpte ett 3-pack efter förlossningen, men sedan när jag läste inuti så stod det att man inte ska använda dessa vid framfall. Bara så att ni är uppmärksamma på det!

Fast min BM rekommenderade det direkt efter hon konstaterat mitt framfall! !?? För att knipa rätt.

På mina kulor står att det inte ska användas om man HAFT framfall eller är opererad!

(vagitrim)

Tänk om det nu gjort det värre..mitt framfall? ?

Det känns mer ..tyngd o trängningar..senaste veckan. .kanske pga att läkaren undersökte för 1 vecka sen o irriterade därnere?!
  • che71
    Hemligkvinna skrev 2014-09-02 15:31:33 följande:
    Blev omplåstrad med suturtejp på 3 av ärren. Ena var de lite oroliga över, då det är lite rodnat. Det hade även varat lite när jag tog bort kompresserna. Det kommer att bli riktigt fula ärr.

Men det som känns mest skrämmande är hur det ser ut på insidan. Har det lilla i slidmynningen släppt och sedan det hon sydde längst med ändtarmen. Kan säga att det gjorde rejält ont i natt när magen ville tömma sig. Man sitter där på toa med svetten rinnandes längst kroppen och rejäla magkramper. Då var jag lös i magen så tänk hur det skulle vara om jag inte skulle äta så mycket lactulos. Få skulle jag väl dö av smärta.
    usch vad du har det jobbigtObestämd
    nu måste det vända för dig
    du ska inte behöva ha det så här
    kunde de inte kolla de inre stygnen alls ?
    behövde du inte antibiotika?

• che71
    Cissan skrev 2014-09-03 13:17:20 följande:
    Jag tänkte på dig och jag bär ju min son som väger närmare 9 kg och jag måste ju lyfta honom men att lyfta honom i barnstolen är riktigt tungt......så jag köpte vagnsunderredet till min britaxbilbarnstol och den har hjälpt mig nå enormt! Bara underredet väger ingenting så det lyfter jag lätt själv in o ut ur bilen o sen kör jag fram den till bilföraren o bara lyfter i den o klickar fast.....jättebra om man bara ska ur bilen o handla, till BVC, lämna barn på skol/förskola så slipper man både bära eller ta med sig den större vagnen.
    Många köper ju denna som tex gjort ks då de heller inte ska bära tungt.
    Jag har Brio Smile där också babyskyddet passar vagnunderredet men det är bökigt att ta med vagnunderredet varje gång...vi har en trappa att baxa upp/ner vagnen varje dag o sen för att få plats i bilen måste ena hjulet tas loss...så det är tungt ändå...men jag försöker lyfta "bara" bebis o lämna babyskyddet i bilen. (men mest promenerar jag med barnvagnen faktiskt...går nog minst 1 timme varje dag)

Idag var jag på Friskis Mama core pass...jag tog det extra försiktigt med vissa rörelser o det gick bra men ikväll känns framfallet mycket. Igår var en sån ovanligt bra dag "framfallsmässigt"...började hoppas på att det kan bli bättre men tji fick jag...nu känns det som att allt "tittar ut" där nere...vågar inte ens titta efter.

Tänk att läkaren frågade om vi skulle ha fler barn!!
    (precis som om man kan beställa det...vi som haft 6 missfall innan vi lyckades nu)
    Haha...ja inga barn lär det ju i alla fall bli när jag känner så här...olustigt med något i vägen i underlivet...känns inte alls kul....hur tänkte ni angånde det...jag menar hur ska man bli sugen på sex när underlivet är som det är?! När allt man tänker på om dagarna är hur det känns mellan benen?! Ska livet vara så här...förutom allt obehag o oro....aldrig mer ett sexliv?!Obestämd

• che71
    Cissan skrev 2014-09-03 23:35:27 följande:

Jag är lite trött.....frågade om ni skyddade er....ledsen!

Men som

Sagt var inte rädd för att prova...förhoppningsvis känner du som jag!!!

Har ju inte haft sex än o är äldre i sammanhanget så vet inte hur vi ska göra angående skydd. Nu med framfallet vågar jag nog inte bli gravid. .tänk om det blir värre liksom. .dessutom orkar jag nog inte med oron o sorgen o medicinerna kring graviditet o vill inte riskera fler missfall. .vi hade tur nu o är så oerhört tacksamma för vår lilla flicka!

Om bara inte framfallet fanns.

Promenaderna är viktiga för mig o jag går trots att det tynger o skaver. .ska ju inte göra det värre enligt läkaren i alla fall. ( promenerade till o med hem från BB!)

Tack för pepp!

Jo jag vågar nog ha sex o förstår att det går..men det är lusten som är problemet. Känslan av att ha det här i underlivet. ..hur kommer man över det?!

4 månader är bebisen nu.
  • che71

Maria
    Fy vilken besvikelse att du inte fick upprättelse!
    Att de bagatelliserar dina skador är för jävligt.
    Blir så arg.
    Önskar jag kunde hjälpa dig. Det ska inte vara på det här sättet.
    De kan inte behandla dig så.
    Kram

• che71

Maria
    Men i Brasilien.. vad sa läkaren att de 80% som gjorde KS ...hade de nästan inga framfall o varför ville han inte att det skulle beviljas här alltså?! Varför ska vi kvinnor behöva få dessa komplikationer helt i onödan?!
    Så det är "inga problem att leva med framfall"?!Skrikandes Vilken idiot? Önskar han kunde prova själv då o se hur kul o lätt det är då minsann!!

• che71

Vet ni om man verkligen inte kan bli nekad KS om man redan har framfall?
    (jag blev ju nekad KS trots förlossningsrädsla, Crohns, hög ålder, 6 missfall)

Är en ny graviditet i sig en belastning o kan det göra framfallet värre?
    (inte för att det kan bli fler barn eftersom vi fortfande inte har vågat ha sex pga framfallet?Obestämd)
    (dessutom hade vi så många missfall innan o jag är 43 nu...men om man skulle drömma?!Drömmer)

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder