Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Inte ont i rumpan 2-3 månader efter op utan 2-3 månader efter förlossningen ska det vara...
Inte ont i rumpan 2-3 månader efter op utan 2-3 månader efter förlossningen ska det vara...
Hej! Har självmordstankar. Orkar inte leva så här. Jag måste tvinga mig leva för min familjs skull. Men jag ser ingen framtid. Dessa jävla operationer med biverkningar, reoperationer utan slut... Hur orkar man... Förlossningsskada i Sverige 2014!!! Det händer inte mig! Två barnmorskor misshandlade mig och min sambo bara såg på. Hur ska jag orka? Har fått rollstol igår från vårdcentralen. Kvinnokliniken ville ej ge mig en annan prolapsring. Jag får väl beställa själv på internet.
Tack för stödet och tipset. Minnie, tror du att jag kan boka tid hos henne utan remiss? Hur mår du själv nu?
Minnie! Vilka operationer har du gjort? Undrar om någon har gjort hysteropexi och rektopexi (jag vet att Hemligkvinna har gjort). Undrar också vilken operation har Blåklockan gjort. Jag tror själv att jag har cystocele, uterus prolaps samt rektal prolaps. De har sänk hela bäckenbotten helt enkelt. Flickor, håller ni igång och arbetar och tränar efter operationer? Jag känner att jag förlorar mina muskler..,
Minnie! Vilka operationer har du gjort? Undrar om någon har gjort hysteropexi och rektopexi (jag vet att Hemligkvinna har gjort). Undrar också vilken operation har Blåklockan gjort. Jag tror själv att jag har cystocele, uterus prolaps samt rektal prolaps. De har sänk hela bäckenbotten helt enkelt. Flickor, håller ni igång och arbetar och tränar efter operationer? Jag känner att jag förlorar mina muskler..,
Minnie, inom vården med tunga lyft? Är det tillåtet?
Minnie, har du gjort inkotinensoperation med konstgjord slinga eller med egna vävnaden? Hur får jag tag på Eva? Är det kvinnoklinik i Linköping eller bäckenbottencentrum?
Hej, Minnie! Känner du av din Tvt slynga på något sätt? Hur många månader har det gått sedan dess?
Jag är inte så aktiv i tråden, men läser ibland. Jag har gjort en sacrohysteropexi dvs upphängning med nät. Jag har även fått lyft blåsa samt rectocele/mellangårdsoperation. Det är snart 4 månader sedan. Alla operationerna utfördes samtidigt. De började med da vinciroboten genom titthål. När det var färdigt fortsatte de vaginalt. Ni får gärna inboxa mig om ni har frågor.
Hemlig kvinna, fråga om de inte ska lyfta din blåsa samtidigt. Om man har laterala defekter (vilket min gynekolog sa var det vanligaste när det gällde oss "unga" ), så kan dessa opereras laparoskopiskt/med da vinci robot i samband med att man gör sacrohysteropexin. Då slipper man dessutom att få ärr vaginalt i främre väggen. Är defekterna däremot mediala så måste ingreppet göras vaginalt.
Kämpa på alla tjejer!
Ja, jag bar på sonen och gjorde allt hushållsarbete så länge jag inte var nyopererad.