• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Lycka till på måndag!

• Minnie7

Bäst att kolla med sjukhuset HK. Hos oss är det helt ok med mens men det är nog olika. Ända ggn man inte får ha mens är när man ska göra lapskopi för genomspolning av äggledare.

• Minnie7

Mymla- ja, de utförde perinealskydd på mig. Men han var så stor så jag sprack ju ändå... Dock ingen total sfinkter som kanske följden hade blivit annars.

• Minnie7

Tuttan-fick också lokalbedövning som var super fram till kvällen. Vila ordentligt nu och så får vi hoppas att blödningen avstannar.

• Minnie7

Tuttan- jag väntade i minst tre månader men hade smärta i samlag 1 år och fortfarande ibland. Så bli inte förskräckt ifall det gör ont.

• Minnie7

Stinsen- har du fått någon tid till Eva Uustal ännu? Ring och stöt på annars tycker jag. Tycker det känns som innan jag blev opererad. När jag satt på huk så kunde jag känna hur allt liksom putade ut. Jag tog också tag i det ett par ggr och ville bokstavligen dra ut det. Är troligtvis någon av slidväggarna alt livmodertappen du känner.

• Minnie7

Skönt att man kan finnas till hands.
    Ja, det kan det säkert ha ett samband. Usch . Hoppas du snart får en tid till Eva så du kan få hjälp snart!!

• Minnie7

Stinsen- hade jätteproblem med urinträngningar innan den första op men det har blivit bättre nu.

• Minnie7

Visste liksom inte om jag verkligen var kissnödig eller inte. Fick gå på toa enligt schema, var 4:e timma.

• Minnie7

Cox orange- låter lite likt min skada på urinröret då upphängningen runt den också är skadad. Tyvärr inget man kan göra något åt enl gyn. Däremot har jag inte haft isolerad stressinkontinens utan en blandning mest åt ansträngningshållet. Op det för ett år sedan och successivt har även mina trängningar försvunnit. Har bara kissat ner mig ofrivilligt en gång sedan dess och då hade jag urinvägsinfektion. Har köpt en elstimuleringsapparat som kan hjälpa mot olika former av inkontinens. Och så kan nerverna läka ihop igen så småningom. Det kan dock ta ett bra tag. Själva upphängningen läker däremot inte

Vad synd att du inte får komma till Eva i Linköping. Vad ska hon göra eftersom det var oklart om hon ens kommer op nästa år? Har telefontid med henne på fredag. Vill ju gärna att hon stannar kvar så man kan prata med henne om behov uppstår. Är den enda gynekolog jag helt litar på.

Precis när jag var nyförlöst kunde jag heller inte bajsa. Hade absolut ingen kraft och fick stå upp. Tror det var mina nerver bak i kombo med att muskelfästena var av som gjorde det. De kollar med ultraljud och bedömning av knipet för att de om muskelfästena är av. Men helt syns det nog inte förrän vid op. På mig sa Eva innan op att det ffa var den högra sidan som var skadad men efter op hade även den vänstra varit dålig så det blev åtgärd där också.

Ingen annan kollega till Eva i Linköping som hon kan rekommendera? Förstår att du inte vill gå tillbaka till sjukhuset. Jag fick olika besked och olika behandlingar i ett år innan jag kom till Eva som direkt sa att jag behövde en op. Skrämmande...

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder