• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Stinsen- låter som det jag drabbats av. Mitt urinrör och lite till hänger. Tyvärr inget att göra något åt i mitt fall . Några strikturer som slitits av...

• Minnie7

Stinsen- nja, efter förlossningen är ju det mesta blodigt och svullet och då är det ju svårt att se riktigt (en av anledningarna till varför jag skulle önska att alla med bristning grad 2 eller mer syddes på op). Nåväl, detta är inget de kan sy eller laga. Är sk normalt efter en förlossning. Vaginalförlossning innebär ju en ökad risk för inkontinens och jag är övertygad om att det är en del i boven...

• Minnie7

Förstår dina dubbla känslor HK. Men är det inte lika bra få det gjort snabbt när det ändå inte blir USA??

• Minnie7

Tror inte heller det finns någon exakt siffra på hur länge man får krysta. Men en tid över 30 min sägs öka risken för bl.a. sfinkterruptur. Själv krystade jag över 1 timme fast BM har skrivit i min journal 45 min... Ja, eller hur... Jag minns exakt när jag fick tillåtelse att börja krysta, kl var 23.15 och sonen föddes 00.43...

• Minnie7

Verkar som om många här inne har en helt annan tidsuppfattning ang tiden för krystning. Skulle vara intressant att veta vad de anser som krystningstid. Jag har ju alltid trott att det var från varsågod och krysta tills barnet var ute- så antingen är det helt fel, eller så är det inte så jättenoga att, som BM, notera den verkliga tiden. Man höftar helt enkelt till...

• Minnie7

MsC-
    Ingen kroppsdel och det är väl därför det gör så ont i mig som narkossköterska. Jag fattar inte hur man kan stå på och se när folk har ont. Det går helt emot min natur!

• Minnie7

Stinsen- eftersom det är en privatklinik så kostar det pengar, precis som Strandkliniken. Inte mkt till tröst, men det är så. Det som är sorgligt tycker jag det är att det tar tre minuter för henne att ställa en diagnos och ha en behandlingsplan, medan landstingsvården hävdar att allt är ok. DET är inte klokt och besannar att det är så många som inte varken får en korrekt diagnos och hjälp!
    Vänta nu in ditt samtal med Eva i Linköping. Hon kommer troligtvis säga samma sak. Då kommer hon skicka en betalningsförbindelse, eller vad det heter, till ditt landsting för godkännande att hon opererar och de betalar. Vet inte hur många landsting som inte går med på det. Borde ju inte vara så många. Sedan blir du förhoppningsvis opererad av henne istället, under högkostnadsskyddet. Men du blir inte supertight då utan muskler lagas och mellangården byggs upp.
    Som sagt- skönt ändå att du fick en diagnos och en bekräftelse på attdu verkligen känt rätt i alla år.

• Minnie7

Nötskrikan- det låter ju nästan som att främre slidväggen hänger också. Vad har de sagt om den?

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder