Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej!
Hej!
Jag är en ny här. Mitt liv tog slut 1/6 2014 då jag födde mitt tredje barn. Förlossningen var en mardröm med våld. Jag fick krysta i 3 timmar och de använde yttre press på min mage. Jag har svårt att återberätta detta då jag inte orkar. Jag vill bara vrida klockan tillbaka?
Sitter i en rollstol nu pga tungkänslan. Jag orkar inte beskriva alla mina symptom nu, men återkommer med beskrivningen. Det värsta är att jag känner att jag har "en apelsin" som väger typ 5 kilo i rumpan, måste hålla upp perineum då jag bajsar, måste ta inolaxol och laktulos, har även framväggen som hänger ner i slidan, vilket ger mig urinträngningar; har ont bak i ryggen och rumpan. Kan bara sitta eller ligga. Jag tror att jag har börjat bli galen och vill inte leva längre. Mitt liv är inte värdigt!!! Kan inte glädjas åt min pojke.
Jag har läst hela tråden och det ser ganska mörkt ut.
Känner igen mig i alla era berättelser.
Jag har blivit berövat mitt aktiva liv, min kvinnlighet, min förmåga att arbeta, mitt sexliv? Mina barn och min sambo har blivit berövade sin partner och mor. Hur ska jag gå vidare???
Jag undrar om någon av er har något positivt att säga och ge mig lite hopp.
Hemligkvinna, jag undrar angående din prolapsring. Jag har fått en ring med membran men det hjälper inte så bra. Har ju en annan ring. Är det svårt att sätta in och ta ut den. Hjälper den mycket? Behöver lite praktiska tips.
Vet någon hur det har gått för Blåklockan och om hon har varit i USA för att få en bedömning?