• MysTic PrincesS

Lät dina föräldrar dig smaka på alkohol som liten?

När du växte upp, fick du smaka av dina föräldras groggar, vin eller öl? Låter du ditt barn smaka idag? Hur är din syn på alkohol, oavsett om du fick smaka eller ej?

(inspirerad av en annan tråd )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 21:21
    Jag fick smaka som liten, snodde min första grogg som 1 åring. Fick även smaka öl och vin. I tonåren drack man ibland, men för mig lockade det inte på samma sätt. Idag dricker jag enbart vid fest, vilket kanske blir 2-3 ggr om året.

• Svar på tråden Lät dina föräldrar dig smaka på alkohol som liten?
  • MammaHela

Ja jag fick smaka. Nu dricker jag extremt sällan (sist jag var onykter var 25 maj 2002). Visst jag tar en cider eller en öl om det är fest, men inte mer.

Nu är mina barn så små att jag vet inte om det räknas med att smaka. Men sonen har stoppat fingret i papps irich coffey och smakat nån gång. (ÄCKLIGT var hans reaktion)..

Men mer än så är det inte...

Stor skithög men ingen ponny
  • ASHE

Ja, jag fick smaka när jag var liten. Stoppa lillfingret i.

Nu dricker jag inte särskilt ofta, och när jag dricker blir jag inte så full.

Har inga barn, och vet faktiskt inte hur jag skulle göra,
    men antagligen skulle de inte få smaka.

• lillronya

JA jag fick smaka. Var full första gången när jag var 17, närmare 18... och dricker väldigt sällan.
    Ja min 14åriga dotter fick smutta på champanjen i mitt glas igår. Vi dricker ju så sällan här hemma så mer än det har hon inte smakat.

• Gumlan

Mmm jag fick smaka öl och så, skulle aldrig låta mina barn smakar :O Förstår inte vitsen med det!!

• Airlee

Ja, jag fick smaka. Och skrynklade ihop mig som ett russin i ansiktet. Tror knappast att det har med den saken att göra men jag dricker alkohol relativt ofta.

Svar på tråden Lät dina föräldrar dig smaka på alkohol som liten?