• Sienna06

Vad tycker ni om namnet Aprilia?

Min man har helt och hållet fastnat för det och jag är lite osäker... Vi har ett italienskt efternamn.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Aprilia?
  • Wernerliv

Låter som ett aprilskämt. Typ som man säger banana till banan. Bättre med vanliga April. Det är fint.

• luspudel

Aprilia... Det var en moppemodell de fräcka killarna körde när jag var i den åldern =P För ca 5 år sen...

• Lumlan

nja inte något jag skulle vilja

• Fru MK

Tänker helt klart på en motorcykel...

• Ä S T

hej håller på din Make Aprilia är jättefint, finns en flicka på barnens dagis som heter det, mamman är medlem här på fl oxå. klart den ska heta det Skrattande

• RebeccaE

tycker aprilia är fint, en kompis dotter heter det :)

• JagochLiam

Aprilia är jätte fint...och en duktig snowboardåkare heter så

• Sienna06

TACK snälla för era åsikter! Jag får nog smaka lite till på det här namnet tror jag... Känns lite bättre nu faktiskt :)

• Anonym (Aprilias mamma…)

Så nyfiken om det blev en Aprilia? 😃
    vi har en Aprilia här hemma.. maken som hittade namnet. Jag ville ha något ovanligt namn men kände att det var för ovanligt o barnet var planerat att födas i april så jag var emot namnmatchningen.  Men då föddes hon i mars så då var det väl meningen att hon skulle heta Aprilia då 💗
    Älskar namnet och min dotter med. Jag tycker namnet är lite kaxigt men ändå mjukt.. hon tycker det är coolt att hon inte mött någon som heter som hon 🤩

Aprilia är ett namn från antika Romarriket, ett flicknamn, ?den vackra som kommer med våren? eller något sådant betyder det. Ser att vissa skriver att det är ett mc namn.. först var det ett flicknamn.. precis som Mercedes?

När vår dotter fick namnet var det ca: 150 som hette det i Sverige, nu är det nästan 240 st.. 

• Anonym (ES)

jag ser en sport motorcykel och tänker på april månad 😀

Ni måste båda tycka om namnet!

• Hjelm

Nej, i Sverige låter det för tillgjort. Lite som något Pippi Långstrump hade kunnat heta i andranamn.

• Anonym (F)

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Min första instinkt var att det var fult, men sen tycker jag ändå det är coolt på något sätt. 

Min dotter heter Milla. När hon låg i magen visste jag inte vad jag skulle döpa henne. Min mamma kom med förslaget Milla. Jag tyckte det var fult först. Sen tog det några dagar och jag kunde inte släppa namnet. Och nu älskar jag det =) Svårt med namn!

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Aprilia?