• Sienna06

Vad tycker ni om namnet Aprilia?

Min man har helt och hållet fastnat för det och jag är lite osäker... Vi har ett italienskt efternamn.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Aprilia?
  • Sienna06

TACK!
    Gillade Noelle och Leona :)

• Domessa

Leone heter min son

Och om man flyttar hans sista bokstav E o sätter först så blir det Noel(l)e baklänges

- långsökt jag vet- men blir det inte en Vienna nästa gång (killen tycker inte om det) så blir det en Noelle

• juliasÄngel

asså APRIL är facktist ett jätte vacker engelskt namn
    om man utalar det rätt, Låter jätte vackert
    och man tänker inte alls på månaden april, utalas ju : ejjprill .

annars kör på Aprilia är ju ovanligt och fint.

• Cis87

Tycker att Aprilia är ett jätte fint namn =) hoppas att ni tar det. lycka till=)

• stinagreta

Jag tycker det låter konstruerat och lite konstigt på svenska..

• bella7878
    Svar på #22
    Mollie77 skrev 2008-12-29 22:13:55 följande:
    När jag läste de så tänkte jag på en värk tablett..men visst får man smaka lite på de så är de rätt fräckt
    Hahaha, håller med
  • Sienna06

Tack för alla svar!
    Det blir svårt att övertala maken om ett annat namn... Han är helt STENHÅRD när det gäller Aprilia! Kan inte tänka sig något annat?? Hmm, jag tycker väl i och för sig också att det är rätt fint och det klingar väldigt bra med vårt italienska efternamn men som några av er säger kan jag tycka att det låter lite konstlat och hårt. Så vi får se hur det går! Gärna fler tips på fina italienska eller spanska namn!!

Kram!

• LillPiraten

figurehead skrev 2008-12-29 22:15:28 följande:

Ja, Aprilia är ett italienskt motorscykelmärke. Men för mig funkar det.
    Jag kom att tänka på bildäck.. Tyckte jag kände igen det nånstans ifrån..
  • LillPiraten

Sienna06 skrev 2008-12-29 22:25:54 följande:

Haha visste inte att det var ett motorcykelmärke! Ska inte berätta det för maken, då blir han bara ännu mer förtjust i det... Jag gillar Lucia, Lucie, Celia, Mira, Luna, Alba bla... gärna fler av den typen! Dvs italienska, spanska, franska eller liknande.
    Celia var fint
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Aprilia?