Vad tycker ni om namnet Aprilia?
Min man har helt och hållet fastnat för det och jag är lite osäker... Vi har ett italienskt efternamn.
Min man har helt och hållet fastnat för det och jag är lite osäker... Vi har ett italienskt efternamn.
Tack för svar!
Maken inspirerades av snowboardåkaren Aprilia (www.apriliahagglof.com) tror jag... Enligt mig låter det lite galet med ett svenskt efternamn och vi har ju ett italienskt men jag är fortfarande kluven. Detta namn är det enda tjejnamn han kan tänka sig så det är lite jobbigt haha ;) Tur att vi har gott om tid på oss! Har ni tips på liknande namn? (obs inte månadsnamn...) Gärna med lite utländsk touch :)
Haha visste inte att det var ett motorcykelmärke! Ska inte berätta det för maken, då blir han bara ännu mer förtjust i det...
Jag gillar Lucia, Lucie, Celia, Mira, Luna, Alba bla... gärna fler av den typen! Dvs italienska, spanska, franska eller liknande.
TACK!
Gillade Noelle och Leona :)
Tack för alla svar!
Det blir svårt att övertala maken om ett annat namn... Han är helt STENHÅRD när det gäller Aprilia! Kan inte tänka sig något annat?? Hmm, jag tycker väl i och för sig också att det är rätt fint och det klingar väldigt bra med vårt italienska efternamn men som några av er säger kan jag tycka att det låter lite konstlat och hårt. Så vi får se hur det går! Gärna fler tips på fina italienska eller spanska namn!!
Kram!
TACK snälla för era åsikter! Jag får nog smaka lite till på det här namnet tror jag... Känns lite bättre nu faktiskt :)