• Loovely

Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha eran åsikt om den här lappen?.
    Idag när jag kom hem efter att jag hade varit ute, så satt det en lapp på min dörr,

?Måste ni stampa så hårt i golvet på nätterna?
    Ni har väkt mig ett antal gånger.
    Jag har inte lust att ligga och höra på ert väsen.

Huset är tyvärr inte ljudisolerat

Rudström

Vill ni prata med mig finns jag under er.?

Så stod det på lappen.. vad svarar man på det?...
    Verken jag eller min kille brukar stampa i golvet på nätterna,
    vi sitter mest och kollar på TV, eller vid datorn.
    Vad hade ni gjort ifall ni fått en sådan lapp, ingenting, eller
    skrivit nåt tillbaka, eller gått och ringt på hennes dörr?..
    Vad ska man säja.. lixom.. vi har ju inte samma åsikt om det här..
    Hon tycker att vi stampar, men vi tycker inte det..
    Vi bor i ett 3-våningshus, jag bor högst upp, och hon som bor under
    är en äldre dam. Så jag undrar.. vad hade ni gjort i mitt fall..?
    Vi har aldrig ens haft en fest här på kvällen, så jag förstår inte hur hon kan tycka att
    vi stampar..

• Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?
  • saelma

Kan tilllägga att hon som bodde under mig var en tjej på 25 år..

• zikoriat

Och jag syftar på klagomål på normala saker - som exempelvis att man GÅR i sin EGEN j***a lägenhet, att man bajsar mitt i natten o vill spola efter sig, att man tar ett glas vatten kl.4 på morgonen, att man råkar gå till jobbet kl.5 på morron, att man fyller en skurhink mitt i natten ngn gång ibland för att hunden är magsjuk och bajsat ner hela vardagsrummet, att man spelar musik på normal nivå innan kl 22, att man har kompisar hemma och råkar konversera i normal samtalston, att man ev har fest (med förvarnings-lapp i porten) ngn gång i halvåret... etc etc.

Tycker inte att det är lika märkligt med "befogat" gnäll - typ att man borrar upp nya hyllor kl.2 på natten, står och skriker mitt på natten, lyssnar på Lisa Nilsson på högsta volym kl.6 på morron en lördag etc etc...

• Wolfhound

zikoriat: Håller med dig!!! Stackars männskor som inte har ett eget liv att leva, utan måste lägga sig i vad andra gör och verkligen lyssnar efter ljud, så att dom får något att klaga på!! Har oxå en sådan "trevlig" granne. Som vid ett tillfälle klagade på att min väckarklocka ringde på morgonen. Hur i hela he****e skulle jag annars vakna för att gå till jobbet!?! Och när jag sedan öppnade dörrn en gång, utan att kika genom "ögat" för att kolla att kusten var klar, eftersom jag skulle ut med mina hundar och dom tar plats...så ser jag grannen stå med örat mot dörren och LYSSNA efter ljud. Jag övervägde att bara DRÄMMA upp dörren. Men gjorde det inte. (Är alldeles för snäll!!)

• Whippet Monday

zikoriat,

(nu fick jag ett gott skratt)

• Mirris

Jag bor själv på bottenvåningen.. och är så glad för det. För då slipper jag ens tänka på hur illa det skulle kunna låta när sonen kutar omkring eller slänger sina saker i golvet!!

Har andra grannar som råkar bo under en 3 barnsfamilj, dom står inte ut längre utan flyttar till hösten.
    Och jag förstår dom. Jag hör själv vartenda steg grannarna ovanför och snett ovanför mig tar.. Så lyhört nerifrån och upp..

Men jag vaknar inte av det.. dom måste sova extremt lätt era grannar
    Dom har säkert retat sig länge på att ni går omkring (ni har väl inte skor inomhus?) och lyssnar efter varje steg.. även i sömnen!!

Gå ner och prata med Rudströms och förklara att ni måste få ta er från rum till rum, och inte behöva gå på tå!

• Bast

Om Rudström tycker att ni klampar får hon väl komma och prata med er och inte bara sätta en lapp! Fortsätt leva som ni gör! Bor man i lägenhet så får man också lov att acceptera ljud från grannarna! Fixar man inte det får man ta att flytta ut i skogen!!!!!!!!!!

Vi hör också våra grannar väldigt väl, bland annat så vaknar jag på nätterna när de går upp på toaletten. Rören är sååååå lyhörda!! Visserligen är det mer än jag vill veta om mina grannar, men jag skulle aldrig be dem att kissa tystare. Som sagt, bor man i lägenhet är det bara att gilla läget. Grannar hörs, så är det bara!

• Bast

Blir så irriterad på Rudström och andra överkänsliga grannar att jag bara måste tillägga ett *morr*!

• sebbeman

Vi hade en sån granne när jag bodde hemma.....15 år sen typ.....min lillasyster hade födelsedagskalas med lite kompisar kl va 3 på dagen....dom hade lite disco, plötsligt så ringer det på dörren mamma öppnar o grannen klagar på att hennes kristallkrona dallrar o att hennes barn inte kunde läsa sina läxor..hennes barn va då ungefär i samma ålder som mig 10 år...tyckte att det va lite överdrivet....En annan gång klagade samma granne på att vi förde ett sånt himla liv, det var en nyårsafton....men det va bara det att då va vi hos mammas o pappas goda vänner i skåne vi bor i Jönköping...vilken hörsel hon måste ha
    Jag tror att pappa blev förbannad på henne o bad henne att flytta ut långt ut i skogen så vi slapp dom...

• Wolfhound

Bast: Absolut!! Men skulle dessa männskor flytta ut i skogen så skulle dom säkert irritera sig på alla djur, fåglar och tassande skogsmöss, ekorrar m fl. som finns där. Bättre att placera dom alla i samma hus, så kan dom sitta och gnälla på varandra! Så får djuren också vara ifred!!

Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?