Inlägg från: sebbeman |Visa alla inlägg
  • sebbeman

Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?

Vi hade en sån granne när jag bodde hemma.....15 år sen typ.....min lillasyster hade födelsedagskalas med lite kompisar kl va 3 på dagen....dom hade lite disco, plötsligt så ringer det på dörren mamma öppnar o grannen klagar på att hennes kristallkrona dallrar o att hennes barn inte kunde läsa sina läxor..hennes barn va då ungefär i samma ålder som mig 10 år...tyckte att det va lite överdrivet....En annan gång klagade samma granne på att vi förde ett sånt himla liv, det var en nyårsafton....men det va bara det att då va vi hos mammas o pappas goda vänner i skåne vi bor i Jönköping...vilken hörsel hon måste ha
    Jag tror att pappa blev förbannad på henne o bad henne att flytta ut långt ut i skogen så vi slapp dom...

• sebbeman

Jag o min sambo hade också en rolig granne i våran förra lägenhet....han trakasserade oss verkligen...vi hade en kompis hemma o satt o spelade lite sällskapsspel o plötsligt så smäller det till i trappen så jag tror att det är någon som skjuter i trappen...min sambo kikar ut genom dörren för att se va det är men ser inget o går in igen.....sen dagen efter så skall vi till sambons föräldrar o käka middag o när vi går ut så rycker grannen upp dörren o börjar anklaga oss för att ha försökt att göra inbrott i hans lägenhet ( en list på hans dörr va dänryckt men vi tror att det va han själv som gjorde det) för han hade minsann sett min sambo genom nyckelhålet...vi sa till honom att ringa polisen o göra en anmälan då så skall vi se vem som får rätt...men vi hörde inget om någon anmälan.
    Sen efter det så trackasserade han oss hela tiden genom att borra i väggen hela nätterna o spela hög musik...hans vägg måste sett ut som en sweitserost så som han borrade...det slutade med att vi blev rädda för honom så vi vågade inte bo kvar. Nu i efterhand så ångrar man ju på att man inte polisanmälde honom istället.

Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?