Inlägg från: zikoriat |Visa alla inlägg
  • zikoriat

Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?

Men gudars skymning !!
    Nu kommer jag få påhopp, men ibland önskar jag att alla gnälliga äldre damer och herrar kan få ett eget område att bo i. En del gör inte annat än bara klagar på ALLTING !!! Och ofta tycker jag att det är pensios som inte står ut med folk som är yngre än dom.
    Hallååå !!! Alla går inte och lägger sig kl.20:00 efter Rapport och löstands-uttagning.

Och alltså, det ska klagas även fast man inte gör ngt extraordinärt. Man råkar bara finnas till och leva, liksom..
    Jag hade blivit vansinnig, men försökt behålla lugnet.
    Troligvis gått ner och talat om för damen ifråga att jag faktiskt inte klampar på natten, och har hon ngt mer att gnälla över får hon väl vända sig till värden (som antagligen bara skulle sucka över henne). Tough luck, lady, flytta in på ålderdomshemmet om det inte passar att bo i ett flerfamiljshus.

Jag har aldrig fått klagomål men har varit hemma hos tanter i jobbet (jobbade inom hemtjänsten förut, och nej..jag ska inte jobba där igen - även fast jag faktiskt var mkt omtyckt av de flesta ) som gnäller på de mest märkliga saker. Och har vänner som haft oturen att bo i samma port som överkänsliga individer modell äldre och jag blir _så_ less. Allt ska vara anpassat efter deras behov, men det funkar inte i ett modernt samhälle. Vill man ha lugnt och tyst får man väl flytta ut i skogen. *puh*

Lycka till iaf :)

• zikoriat

Och jag syftar på klagomål på normala saker - som exempelvis att man GÅR i sin EGEN j***a lägenhet, att man bajsar mitt i natten o vill spola efter sig, att man tar ett glas vatten kl.4 på morgonen, att man råkar gå till jobbet kl.5 på morron, att man fyller en skurhink mitt i natten ngn gång ibland för att hunden är magsjuk och bajsat ner hela vardagsrummet, att man spelar musik på normal nivå innan kl 22, att man har kompisar hemma och råkar konversera i normal samtalston, att man ev har fest (med förvarnings-lapp i porten) ngn gång i halvåret... etc etc.

Tycker inte att det är lika märkligt med "befogat" gnäll - typ att man borrar upp nya hyllor kl.2 på natten, står och skriker mitt på natten, lyssnar på Lisa Nilsson på högsta volym kl.6 på morron en lördag etc etc...

• zikoriat

Uhhh... Förstår inte det där med att man ska skaffa heltäckningsmatta för grannens skull eller bjuda upp den på bullar !?
    Man har ju för fanken ett eget liv. Jag skulle aldrig lägga ut multum på en matta bara för att en granne är överkänslig. Och jag skulle garanterat aldrig få för mig att "bonda" med en granne och besvära mig med att baka bullar åt henne/honom - om man inte ärligt ville lära känna den personen.

Det blir ju som att slicka röv de luxe. Finns ingen mening. Lev era liv och låt tanten leva sitt gnälliga liv.

Men jag kanske är helt ondskefull som inte ser ngn anledning att bli polare med folk "bara för att".

*vara bara tvungen att vara bitter*

• zikoriat

Marlean

Ja, det där är också en sådan sak... Har läst i ngn hyresgästtidning där folk får skriva in och fråga/klaga och där var det ngn som klagade på att grannen alltid duschade så sent/tidigt när grannen kom från jobbet.
    Och svaret blev att man "kunde ju kompromissa" och den som nu jobbade natt kunde ju lägga sig för att sedan gå upp och duscha på "laglig" (??) tid..
    Jomenvissttjena - kul om man exempelvis jobbar natt på äldreboende och har nedbajsad pensionär över halva sig själv (ursäkta om det låter nedlåtande, det är inte meningen och det är inget konstigt med att dementa gör ner sig - men inte så kul att sova i sedan...). Troligt att jag går och kryper ner i min säng då - nej!!

Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?