Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?
Men gudars skymning !!
Nu kommer jag få påhopp, men ibland önskar jag att alla gnälliga äldre damer och herrar kan få ett eget område att bo i. En del gör inte annat än bara klagar på ALLTING !!! Och ofta tycker jag att det är pensios som inte står ut med folk som är yngre än dom.
Hallååå !!! Alla går inte och lägger sig kl.20:00 efter Rapport och löstands-uttagning.
Och alltså, det ska klagas även fast man inte gör ngt extraordinärt. Man råkar bara finnas till och leva, liksom..
Jag hade blivit vansinnig, men försökt behålla lugnet.
Troligvis gått ner och talat om för damen ifråga att jag faktiskt inte klampar på natten, och har hon ngt mer att gnälla över får hon väl vända sig till värden (som antagligen bara skulle sucka över henne). Tough luck, lady, flytta in på ålderdomshemmet om det inte passar att bo i ett flerfamiljshus.
Jag har aldrig fått klagomål men har varit hemma hos tanter i jobbet (jobbade inom hemtjänsten förut, och nej..jag ska inte jobba där igen - även fast jag faktiskt var mkt omtyckt av de flesta ) som gnäller på de mest märkliga saker. Och har vänner som haft oturen att bo i samma port som överkänsliga individer modell äldre och jag blir _så_ less. Allt ska vara anpassat efter deras behov, men det funkar inte i ett modernt samhälle. Vill man ha lugnt och tyst får man väl flytta ut i skogen. *puh*
Lycka till iaf :)