Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
finesssan: kan bäbisen också få benskörhet då? Hoppas inte
finesssan: kan bäbisen också få benskörhet då? Hoppas inte
DND: jo men formen kan de väl se? De sa till mej att den var normal i formen på spolningen med röntgen Jag vet att drB vill att man gör röntgen-spolning för att man ser mer då än på vul-spolning . Jag hade nämligen redan gjort spolning med vul när jag kom till honom.
Snozie: skönt att allt var bra! Usch ibland får man verkligen panik
linan: usch vad läskigt. Tur att det gick bra! Andningslarm kanske är nåt man kanske bör ha då?
Marre: välkommen och lycka till med äggplock
Iske: lycka till idag!
emmiss: grattis till graviditeten! Inte konstigt att du mår dåligt av att vila när du är van att träna så mycket. Kan du gå kortare rundor för att bli av med rastlösheten? Promenader hjälper om det är okej att du går små korta rundor. Jag vågar inte heller träna nåt men försöker gå nån runda varje dag.
Jag gick upp 4-5 kg ganska fort och magen kändes fläskig då men jag har fortfarande bara gått upp 7(v 20) och ibland känner jag mej t.om för smal Även om man går upp 20- 25 kg så går man ner det ganska lätt efteråt har jag sett på andra. Särskilt om man är ung.
Humöret kan också gå lite upp och ner som gravid. Ibland vill man bara gråta, ibland gråta av lycka. Ibland skulle man helst skrika på alla Blir det för illa så gå och se om det hjälper att prata med nån. Det är nog vanligt att man kritiserar sej själv på olika sätt vid en graviditet.
Som Idun säger så blir rädslan på ett sätt större sen för skulle jag mista detta barnet nu vet jag inte vad jag skulle göra. Jag trodde att när sparkarna kom skulle jag känna mej superlugn men nu blir jag rädd så fort jag inte känt dem på ett tag.
Försök ta en dag i taget
lilleskuttan: åh vad spännande!!! Lycka till...ojojoj ännu en trådbäbis
Idun: det var drb som sa det där om bäbishjärtat och T till mej. Gissar att det är jag som dragit upp det i tråden
Mama: lycka till på vulet. Vad jag hört så har endel väldigt mycket mensvärk som gravida så det är nog ingen fara med det
sandraw...innohep är det som fragmin? Får man inte ta fragmin heller innan?
idun och sandra: det visste jag inte om F. Iofs slipper jag gärna epidural men man kanske ångrar sej när man väl ligger där
Men de gör ju en studie med fragmin på de som föder. Får de inte ta epidural då..skumt för det känns som om de flesta vill ha det. Men med F i blodet kanske man inte behöver det Det skulle ju bli enklare förlossningar stod det ju nånstans Jag ska iofs sluta med F i v 28 tror jag det blir. Hoppas iaf att jag vågar det
Finesssan: det är så jag tänker. När man väl ligger där så kanske man vill ha Eda Men jag hoppas att jag slipper.
Mom: Vet itne om rosenrot kan ge utslag men jag har blivit lite skeptiskt till naturmedeciner(jag var för sånt innan). Men om du ätit det innan borde det väl inte ge utslag...om du inte bytt märke.
Iske: du var ju en bit bakom mej från början och rätt som det var så var du ikapp mej kände jag. Så de gjorde nog bara fel i början. Men tråkigt att vara i 16 istället för 19
Jag upplevde att när jag visste att det var sparkar så kunde jag känna dem även utanpå magen. Iaf de större sparkarna.
DND : hoppas du får plus! kram
Lycka: lycka till på ul. Ska nog tjata mej till ett flödesul jag med med tappkontroll
Mom: har du brist på de vitaminerna? De innehåller ganska stora doser har jag för mej..iaf av nåt? (jag kan ha fel)
dessa vitaminer är viktiga men finns i fler preparat. Jag tror att mina Femibion innehåller alla dem men i mindre dos.
DND: TRåkigt med minus men om du inte vet Bim så finns väl alltid hoppet kvar? Yr kan man bli av stressen också så försök ta det lungt(lättare sagt än gjort I know)