• mamarazzi

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Linan: Oj det börjar närma sig din födelsedag va?! Hoppas lite behagar komma ut SNART!

• mamarazzi

Poppy: Nja jag vet inte om jag ska ringa Dr M eller inte? Har ju inte testat aca alls tidigare. Å andra sidan skadar det ju inte att köra på de tyngre grejerna direkt. :-S nja jag vet inte hur jag ska göra!!

• mamarazzi

Tack alla söta ni för alla grattis till att jag är gravid (känns konstigt att skriva)! Just nu sitter jag här och mår illa och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

Sedan igår har jag jagat läkare för fullt för att få progesteron utskrivet men INGEN vill hjälpa mig. ARGH! Nu när jag har bestämt mig för att jag vill ha det så vill jag ju ha det NU! Hade tänkt att jag skulle köra en 1/2 barn albyl + progesteron denna gång och se om det funkar. Tidigare graviditeter har jag inte haft någonting. RMC i Malmö har julstängt till på måndag och jag vill ju helst inte vänta tills dess. ARGH!
    Det är ingen som har några progs hemma som ligger och skräpar!?!

Hur har ni tagit progesteron? Vilken dos? Morgon och kväll?

• mamarazzi

TillväxtUL gör man på alla i vecka 32 i Malmö och i Lund. I resten av landet får man bara RUL i vecka 18.

• mamarazzi

Vårdcentralen hänvisade mig till gynekolgerna som hänvisade mig till Kvinnokliniken som hänvisade mig till en privat mottagning där jag nu inte kommer fram!!

Men jag ska till vårdcentralen i ett annat ärende i em så jag ska kolla med den läkaren också. ARGH!

Annars får jag vänta till på måndag och ringa RMC då och hoppas att de vill hjälpa mig.

• mamarazzi

Hur LÄNGE ska man ta progesteron?

• mamarazzi

Förresten så är lillaD så söt och hjälper mig och skickar progesteron ifall jag inte får någon att skriva ut idag. FINASTE D!!!!

• mamarazzi

Det skulle betyda att jag typ behöver 114 st... antar jag. LillaD har visst 10 st. Då har jag ju bara 105 kvar.

Vilka har INTE blivit rekommenderade Prog. och varför?

• mamarazzi

Fan nu ringde de från KK i Lund (jag hade lämnat meddelande). Det är ju min "underbara" utredningläkare om ni minns henne som inte tyckte jag hade upprepade mf eftersom de inte var dokumenterade.
    Iallafall så sa hon att de rekommenderar inte prog förren efter första vul då de har bekräftat graviditeten. Jag fick tid till vul den 26:e jan. Fasiken! Nu vet jag inte hur jag ska göra!!! ARGH!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8