• frökenKAJO

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Tack för pepp alla förresten. Glömde ju skriva det.

• frökenKAJO
    Idun: Jag kan kolla med mina kontakter. Har bland annat en släkting som är rätt högt uppsatt redaktör på AB och som faktiskt också drabbats av upprepade missfall tillsammans med sin fru. Kanske borde höra med honom?
  • frökenKAJO

Hej på er!! *kvällsvinkar*

Jag reste i andra klass på mjölktåget på hemfärden så det bidde inget surfande. Nu kommer i alla fall en rapport.

Wow!
    Bling: Tack så otroligt mycket för tipset. Vilken oerhört karismatisk, kunnig och engagerad läkare du hittat Förvånad. Trodde inte att det fanns sådana inom gynekologin. Hon pratade väldigt mycket, bläddrade i artiklar och förklarade och hade sig, och det var tydligt att hon både vet mycket om ämnet samt tar det på allvar.

Sen sa hon några i mitt tycke lite halvlustiga saker (som jag dock kan svälja)- till exempel att rödhåriga är olik andra människor avseende behandling eftersom de härstammar från neanderthalarna genetiskt. Uuuuukej? Jag som är rödlätt kanske måste inse att missfallen kan ha en genetisk förklaring dårå.

Men strunt samma! Jag åkte därifrån helnöjd med fyra recept i bakfickan (bland annat prednisolon) och en lista på väsentliga prover som hon tycker jag ska be sjukvården ordna med. Hon var alltså helt inne på att det troligen är immunologiska orsaker i mitt fall men just in case så fick jag även Trombyl och progesteron på köpet.

Tyvärr glömde jag ju fråga om hon kan ordna med remiss till dr C i Köpenhamn, jag fick knappt en syl i vädret nämligen. Skulle föreslå att ringa och höra efter, hon verkar oerhört välvillig i alla fall!!!

Nu ska jag sova gott Glad

Godnatt alla och tack så mycket för er omtanke.

• frökenKAJO

Åh lucki, vad hemskt jobbigt för er.

Måste dock tälla en superdum fråga som kanske ni andra kan svara på. Vad avses med x? Är det druvbörd ni menar eller utomkveds?

• frökenKAJO

Åh, inget spännande, det var mot svamp. Doktorn tyckte att jag nog hade det och jag kan gott slänga i mig en kur bara för att. Inte för att jag känner några symtom men hon övertygade mig genom att trycka en spegel i näven och visa mig hela härligheten Generad. Jag är ju inte där och kikar på dalig basis såatteh.... inte f-n vet jag hur det ska se ut.

• frökenKAJO
    Mamarazzi: Grattis till dig!!! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Jag har också haft årstidsbundna missfall, i augusti 2007 och augusti 2008. Helt logiskt borde ju du få en bebis nu och jag bli gravid lagom till juli/aug 2009. Flört

Idun: Samma lika här, har också varit sjuk de gånger graviditeterna tagit sig. Det har visserligen skitit sig ändå, men men... Inför nästa gång har jag ju dunderpowermedicin Skrattande!!

Poppy: Vad var frågan nu igen, vilken dos jag fick på Prednisolonet? Jag har inte recepten tillgängliga just nu (de är typ inlåsta i brandsäkert bankfack ) men jag kan återkomma.

Alla ni som ville ha mess, jag tror att ni fått det nu. Hojta annars!!!

Avslutningsvis har jag två kloka, kloka frågor. Först, när ni skriver T anger ni inte vilken styrka, de finns ju i olika. 1 T = hur många mg eller vad det nu mäts i?

Sen det här med ägglossningstest, vi kom ju överens om att CB digitala är bäst. Min fråga är då: när ska man hoppa i säng? När den där bananen är helt ifylld, eller ska man vänta något dygn efter det eller vad. Alltså: Betyder full banan att ägglossning är på g eller att den redan skett?
  • frökenKAJO

*asg*
    Så det är när bananen är full som man ska dra in i sovrummet? Nu börjar jag förstå varför vi haft så svårt att få till det.Skrattande.

Äsch, jag menade ju bananen på sticken ju. Full banan = ägglossning då?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8