• frökenKAJO

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Krusbär: Tack, några fler prover jag bör prioritera som kan visa på immunologiskt tjafs som jag ju tror är boven i mitt drama? TNF-alfa har jag förstått är ett av dem.

Idun: Jag blev först erbjuden en tid i eftermiddag Skrattande, men jag tackade nej till den och bokade istället in nästa måndag, den 5/1. Jag ska ju hinna förflytta mig 60 mil också...

Finessan: Jag sköter gärna doseringen själv. Jag är glad och tacksam för allt jag kan få i det här uppgivna läget.
  • frökenKAJO
    Krusbär: Nu minns jag att någon nämnde fyra prov. Får läsa tillbaka. Någon uppsjö prover har jag dessvärre inte råd med.
  • frökenKAJO

Tack Idun och Finessan, det är precis medicin jag är ute efter och inget annat, egentligen. Men OM hon kräver någon typ av utredning kan det ju vara bra att veta vad som bör prioriteras:)

• frökenKAJO

Finessan: Sköldkörteln är testad, men det är väl också det enda... Ska faktiskt till min VC alldeles snart av annan anledning och kanske kan be dem ta om provet för att ha det "färskt"?
    Tack för tipset!

Imorgon ska jag till ögonläkaren (nummer fyra Skrikandes) eftersom mitt ena öga fortfarande är rätt. (Efter sju veckor och ganska många läkarbesök då rå...)

Jag antar att jag nu kommer att få testa kortison eftersom inget annat hjälpt, vilket innebär att det är en autoimmun åkomma, precis som jag misstänkte . Man kanske skulle sadla om och bli läkare???

För övrigt har vi haft en härlig dag här, jag och treårige sonen, om än kall. Vi har varit en sväng till simhallen och njutit av bad +bastu.

Hur har ni andra haft det? Laddar ni för nyår?

• frökenKAJO

Grattis MizzT!!

Finessan, jag hoppar in och kollar din lista på sköldkörtelprover. Undrar bara vad de säger på Vårdcentralen??

Bling: Jag lovar att rapportera. Och du, beklagar inbrottet. Vilka idioter det finns.

• frökenKAJO
    BettanB: Jag kommer ju inte in hos dig, kan inte svara Förvånad. Katastrof! Närå, svara här istället.

Jag är psykolog och kriminologin är en hobby eller vad man ska kalla det. Läser en distanskurs av pure intresse så får vi väl se om det blir mer av den varan på sikt.

Och nu är jag ju jättenyfiken på vad du och Finessan gör !
  • frökenKAJO

*anmäler mig*

Vill också vara läkare.

Jag har sååå mycket att anmärka på vad gäller bemötandet från den offentliga vården (och i viss mån även den privata) och har en hel lista på dumma citat från läkare.

En av den gamla gynarna i gemet på Sahlgrenska förklarade vänligt tredje gången jag var inne på gynakuten för missfall att
    "Det beror troligen på att du och din sambo är en dålig match. Det blir så för en del. Vill man ändå försöka få barn får man "köpa" att det blir en del missfall också..." Skrikandes

Min privatgyn har avrått mig från att genomgå en utredning eftersom jag har två barn och säkert kommer att bli gravid igen på egen hand.

GAH!!!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8