Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Vad skönt Iske att allt gick bra...
Vad skönt Iske att allt gick bra...
Lite nedständ idag för jag var hos doktorn med mina utslag och hon trodde det var tabletten med "Folsyra, B6 och B12" som jag reagerade mot och inte rosenrot. Tydligen var det vanligt att få utslag av den tabletten. Det har gett mig en lite strimma hopp att det skulle gå bättre vid nästa grav eftersom jag har ätit dem men nu blir det inte så. Är det någon som vet om det har gjort någon inverkan på grav om man ätit den tabletten? Blev väldigt glad av att jag kunde äta det om kanske minska risken men nu känns det som om allt hopp för det är ute..
Jag har ingen brist på de (tror jag inte iaf) men jag har hört att många har ätit dem och det har gått bra vid grav speciellt folsyra... Jag får sluta äta dem nu och se om det var dem jag reagerade på och sen prata med dem på apoteket om jag kan ta en annan sort.
Tack så mycker DND...
Kajolajo: Hur har det gått med viktminskningen? Jag gick ut hårt i barjan men nu har min motivation försvunnit nästan helt. Speciellt nu också när jag ska ha mensen. Kan äta allt känns det som och är sugen på allt. Svårt att hålla det. Ska försöka ta tag i det igen nu efter menssuget har släppt.
Vad kul Vild i håret att din läkare lyssnade på dig. När jag berättade för min läkare så sa hon att det inte var lönt för det hjälpte inte ändå så hon ville inte skriva ut något till mig utan tyckte att det skulle gå ändå. Grattis...
Någon som vet om det finns någon bra läkare i närheten av Lund/Malmö som lyssnar på mig och är duktig?
Vi försöker bli gravida nu och går inte detta vägen och min gynläkare inte vill göra något så måste jag söka mig vidare..
Tack Finesssan för dina tips..
Någon som har nummer till Dr Mathisen och Dr Christiansen?
Tack så mycket a80
Har inte varit här på ett tag och har försökt läsa lite i kapp men har bara skumläst.
Ett stort grattis till alla som fått plus.
Beklagar stort Bettan...
Usch Rasmusnalle.... Beklagar... Många kramar till dig..
Vad roligt Mamarazzi...
Jag har mailat Curakliniken ang en mf utredning och de gjorde en och har även mailat RMC i Lund och väntar på svar för nu ska jag utredas har jag bestämt mig. Även om gynokologen inte tycker det...
Jag var hos min gynekolog igår för att min mens var sen och då berättade hon att jag hade PCO när hon gjorde ett VUL. Kunde hon inte ha sett det innan så hade jag kanske väntat med att försöka igen. Hon sa att jag skulle gå ner till 80 kg och då blir det 8 kg. Jag tror det stämmer att jag behöver gå ner i vikt. Jag vägde 81 kg när jag fick min dotter och den graviditeten fungerade.
Har beställt tid på Cura kliniken för en mf utredning. Börjar funderar på om det är lönt nu när jag fått beskedet om PCO för det är väl vad de också kommer fram till. Men samtidigt kan det finnas fler orsaker till mina mf. Är väldigt kluven på hur jag ska göra.
Krusbär: berätta för din arbetskollegia.. Min vännina berättade inte för mig utan jag fick reda på det genom att hon skrivit det på messenger och hon hade haft chans att berätta det för mig praviat men vågade inte pga att jag haft mf. Men det tog mycket mycket hårdare att få veta på det sättet. Håller med om att det tyvärr är lättare att glädjas med dem som varit med om samma..
Jag kämpar väldigt mycket fortfarande med att jag har svårt att träffa de som ska ha barn. När de väl fått barnet är det ingen fara men att se magen gör vädigt ont i mig. Jag vet inte hur ni andra reagarar...
Vad kul krusbär att du kommit halvvägs... Bra Lycka att glykosen gick bra...