Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Beklagar Lucki..
Gratulerar Mama..
Beklagar Lucki..
Gratulerar Mama..
Mamarazzi: tråkigt att inget går riktigt som du vill...
Vad bra Finessan med viktnedgången... Jag vägde mig igår och då hade jag gått ner 2,5 kg från den 1 jan och mår kanon kroppsligt och överlycklig att magen har krympt lite...Känner mig väldigt positiv..
Usch vad ledsen jag blev... Min man berättade att hans arbetskamrat och fru ska ha barn i augusti.. Han visste inte om han vågade berätta det eftersom han vet hur jag skulle reagera. Nu är det ännu tuffare att höra sådant när man tänkt försöka en gång till men det är ändå jobbigt att höra ang. de man umgås nära med.
Ska försöka se positivt på det och hoppas på att det händer oss oxå. Jag har som tur är en flicka. Jag får koncentrera mig på det jag har och inte det jag inte har.
Blir man aldrig av med dessa känslorna?
Laban: Vad tråkigt om det är för lite HCG för grav. Hoppas att det stigit tillräkligt nästa gång. Känner ingen det att man ska gå och ta prov och vänta tills dagen efter för att få svar. Inte alls roligt.
Mama: inte alls bra. Det är kanske bara ett virus eller något..
Vad roligt Krus....
Imorgon ska på besök hos min gynläkare (haft tre mf i v. 7 på rad) och då ska vi diskutera framtiden.
Är det något speciellt jag ska tänka på som hon ska kolla upp? Jag har skrivit ut listan från Finesssan ang prover och att jag ska få ett recept på Trombyl och Progesteron.
Alla tips är välkomna.. Är inte så insatt i detta så om ni vill får ni gärna hjälpa mig.
Ett stort tack till er som svarade på mitt inlägg... Har en hel lista med saker jag ska fråga henne. Jag är inte utredd eftersom gynläkaren inte tyckte det var lönt att skicka en remiss så nu får ju hon stå sitt kast och hjälpa mig.. Jag uppdaterar ikväll..
Nu har varit hos min gynläkare och hon kollade med VUL och allt såg bra ut. Sen pratade vi och jag berättade allt jag fått tips om härifrån men hon ville inte skriva ut något eftersom hon inte trodde att det hjälpte och att vi har ett barn sedan innan. Hon trodde att min kropp hade för många antikroppar genom att mina graviditeter har varit så nära varandra.
Genom att det har varit så tidigt som mf har hänt så tyckte hon att det var lönt att skicka eftersom de kommer troligtvis inte hitta något och eftersom vi har ett barn sen innan. Möjligtvis om det oturligt blir ett till så kanske det var dags att bli skickad till mf utredning.
Just nu äter jag rosenrot (för att bli piggare), Folsyra B6 B12, och funderar på att äta Omega 3 oxå. Vad tycker ni om det? Får man äta det under graviditeten?
Vi har sagt att vi ger det en gång till och ger hon oss inte remiss då tänker jag söka vidare. Jag känner att genom att vi inte har några problem att bli gravida så känner jag än så länge igen brådska.
Ska nu under tiden vi föröker skaffa ett till att kolla upp lite privata och prata med dem och få ett till utlåtande. Jag litar på min gynläkare att hon inte skulle göra något som inte var bra för mig men samtidigt blir man lite ledsen när man hör er andra som fått hjälp efter 3 mf.
Jag har precis börjat må bra igen efter en depression så jag ligger lågt ett tag.
Finesssan; var får man tag i Dr M?
Är det någon som vet om man kan få utslag av Rosenrot? Sen i fredags har jag fått utslag på rygg, mage och armhåla och underarmarna. Var hos distrikssjuksköterska som sa att hon trodde att antingen var jag torr eller så var det något jag ätit som jag inte tål. Kliar gör det... Jag har smörjt mig mycket sen dess och det blir lite bättre av det men nu i morse hade jag även i armhålorna så det sprider sig. Fick en tanke i morse att jag äter rosenrot. Har ätit innan ocskå men inte så här länge. Någon som kan tänka vad det kan vara?