• Mom2006

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Jag hoppar in här
    Lite bakgrundsinfo : Jag har en flicka som blir 3 i april och vi har försökt få syskon till henne och i juli förra året fick jag ett mf och ett mf till i nov och ett i mars nu i år. Jag kändes mig glad mitt i sorgen när jag fått tredje mf för jag visste att jag skulle få utreda efter tredje mf. Min gynläkare tyckte att det inte var lönt att skicka en remiss för utredning dels för att jag har en flicka sedan innan och att mf var i tidigt skede v.7 de sista två och ett ofosterligt på första.. Det har bara varit maximal otur... Jag ska till henne nu i januari för hon ville träffa mig innan vi skulle försöka skaffa barn igen för att vi skulle diskutera hur vi skulle gå tillväga för att lyckas denna gången.
    Har läst lite här på fl och märker att jag skulle blivit skickad på utredning men har inte blivit det.. Någon som fått liknade besked som jag har fått?

• Mom2006

Då hade min gynläkare inte helt fel eftersom hon sa att det inte var lönt att skicka till utredning eftersom de inte skulle göra mer än vad hon kan göra. Som "tur" är har jag alla mina tre mf dokumenterade. Första slutade i skrapning och de andra två har min gynläkare följt och jag har även varit på KK så de kollat. Så ingen läkare kan säga att det var en miss på gravtestet.

Mamarazzi: Tack för ditt svar för jag har börjat tvivla lite på min gynläkare eftersom hon inte skickade en remiss men jag hade kanske fått samma besked som dig om jag kommit till utredning. Vad är trombyl och progesteron bra till? Lycka till...

Är det någon som vet vilka tester jag ska begära min gynläkare ska ta för att se så allt står rätt till i min kropp? Jag har börjat ta "B6, B12 och folsyra".

• Mom2006

Jag vill tacka alla för att ni bidrar med sådan information som jag är ute efter inför mitt möte med min gynläkare... Har skrivit ut listan från Finessan och även lista som Storkenflyger skrev. Blir lite nellad inför mötet och ska ifrågasätta henne eftersom jag inte fått remiss till utredning och jag har ju allt material.

Min väninna sa att i v.7 ska moderkakan fästas i livmodern och det har varit på dagen när fostrena gick in i v. 7 som båda har dött. Vi har sett hjärtljud i v. 5 och sen två veckor efter inget hjärtljud och nu under sista graviditeten kände jag den dagen att fosrtet dog, konstigt men det var en lördag och på måndagen fick jag en akuttid hos min gynläkare och mycket riktigt så hade jag rätt.

Någon som varit med om att ni sett hjärtljud och sen att fostret har dött? Såg något dokumentär och det är 1% risk att forstet dör efter man sett hjärtljud så risken är inte så stor men jag har haft två.

Hur bearbetar man känslorna man får när ens vänner kommer och berättar att de ska ha barn och när man ser alla barnvagnar istan och magar? Jag reagerar inte så starkt längre när jag ser någon gravid på stan eller en nyfödd men min väninna som jag lärde känna i mammagruppen när jag väntade min flicka berättade att hon skulle ha och jag känner mig hemsk men jag vill inte träffa henne för det har tagit väldigt hårt och sen såg jag en mamma därifrån oxå som skulle ha barn och det tog oxå hårt. En annan väninna ska ha men där känner jag inget konstigt. Är det bara jag som resonerar så konstigt? Jag har sagt att jag måste ta mig i kragen och träffa henne för att då släpper kanske lite av de känslorna som jag känner...

• Mom2006

Krusb'r: Jag såg hjärtljud under min första graviditet och den slutade i en flicka som nu är snart 3 år så det måste inte vara att fostret dör. Har du aldrig set hjärtaktivitet så är det ju något positivt om du har sett det nu.. Vilken vecka är du i?

Barret: När jag blev gravid igen efter första mensen efter mitt första mf som oxå slutade med mf så sa gynläkaren att det kan varit för att kroppen inte varit beredd/redo. De jag pratat med tycker att man ska vänta några mensar innan. Vi väntade tre månader mellan mitt andra mf och det slutade även i mf så man vet inte hur det ska gå. Det bästa är att känna hun man känner det och köra på det.

• Mom2006

Krusbär: Det kändes väl mäktigt att se hjärtljud.. Lycka till... Håller tummarna..

• Mom2006

Önskar alla ett gott nytt år. Ska jobba idag och handlar inför nyårsfesten imorgon och sen förberedelse hela dagen inför festen så jag hinner nog inte in och önskar gott nytt åt så jag gör det nu..

• Mom2006

Idag börjar mitt nya liv. Jag har övervikt och tänker gå ner nu inför vårt försök till ett syskon till vår flicka. Jag hat har 10 kg mer än när jag blev gravid med min flicka men har egentligen 28 kg att gå ner enligt BMI men nöjer mig att gå ner till 70-75 kg.
    Köpte Amalia och där stod om Isodieten som jag hade tänkt ta tips ifrån. Det är inte lätt att följa slaviskt när man har en 2 åring hemma.
    www.isodieten.se
    Känner mig väldigt motiverad inför detta och det bästa är att mannen ska oxå hålla igen och då är det mycket lättare. Vi ska ut och gå mer och sporra varandra.
    Jag får hoppas att mina chanser till att genomföra en graviditet förbättras när jag går ner i vikt och även får ett bättre tänkande inför en graviditet för att inte gå upp för mycket.

• Mom2006

JAg känner ingen känslan du har nu. Jag hade det så under min första graviditet och jag har en snart 3 åring flicka.
    Hoppas att allt går bra.. Försök tänka positivt, vet det inte är lätt när man har haft mf innan.
    Håller tummarna att allt går bra.

• Mom2006

Jag vägde mig imorse för att jag var nyfiken på om dieten fungerar, -1,7 kg.. Jag är överlycklig... Går efter Isodieten till viss del men har minskat portionerna och äter engligt tallriksmodellen och äter mellanmål på förmiddag och eftermiddag, max 3 tim mellan målen för att inte bli hungrig.
    Jag har tagit godbitarna från Isodieten/lite GI och gjort till något som fungerar för mig. En runda me hunden extra per dag oxå. Alla som vill haka på viktminskningen desto bättre, alltid lättare om man har någon annan man kan prata med...
    Kalolajo: vad dukigt... Vi ka stötta varandra i detta...

Jag mår väldigt bra nu och tycker det är roligt med maten och har en enorm motivation. Hoppas det håller även när jag börjat jobba. Har haft problem med depression, trodde jag, men det har nog varit något stress symptom från jobbet. Ska prata med chefen för att förändra nu när jag börjar jobba efter helgerna. Känner mig optimistisk inför det...

Jag har inget bredband så jag kikar in när vi är hos någon med bredband. Tråkigt men om 2 veckor har vi det igen.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8