• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Aj, aj aj stella. Jag har haft njursten i januari-april förra året. Jag fick dock inte så hemska smärtor men en läkare på akuten ordinerade morfin-stolpiller som är tydligen OK att ta om man är gravid (jag visste inte om jag var det). Hur som att undvika chokolad, rabbarber, spenat, mass C-vitamin, kaffe, te, ... är bra om man bildar njursten. Jag drack massa med vatten (minst 2 liter per dag), åt Mg-tabletter och drack åkerfräcken-te (vet inte om det är ok att ta under gravidtet). Min sten var 5x7 mm men jag lyckades kissa ut den. Lycka till...

• EMND

Mikes vad orolig jag blev för dig. Hur är det? Det kanske är mens! Hoppas du mår bättre!

MWB, jag har ÖVERLEVT! Misstänkte att min mans syrra (yngst av syskonen) kan vara gravid igen men ingen sa något och ungarna var rätt snälla så jag andades ut när vi kom igår kväll. Hur är det med dig?
    Är dem snälla mot dig där uppe? Bad härligt med snö och möjlighet åka skidor.

Bling, hoppas ni ha ork och kraft och allting blir bättre snart. Det låter smart att vänta ett tag och och blir starkare båda fysiskt och psykiskt. Vi hade gärna tagit en paus men tiden tickar...

Kajo jag håller med MWB CB dig är jätte dyra 250:. Usch jag förbrukade 2 packet denna månad. Det var en dyr ägglöss månad! Annars nvänder jag Gamps Äl stickor och nu har beställt från Baby or not. Den här månaden är första gången som jag testar med bara CB dig och för första gången som ÄL. Jag undrar om jag har tolkat rätt sträckorna tidigare men i fortsättningen tänker jag använda dem billiga dagarna då det är osäkert att jag har ÄL och då det är mer troligt - testa även med CB-dig.

• EMND

Laban grattis, vilken fin julklapp!

BP: jag testade inte dag 18 och 19 men tempen var konstant, och hade inga flytningar, fick dock en liten temp. dipp i morse, dag 20 men det blev minus iaf. Jag har dock mer eller mindre ont i brösten som känns från och till tyngre och känsligare än vanligt, målvärk i livmoder och äggstockarna är påtaglig också, och så har jag fått finnar... och denna gång tar jag ingen progesteron. Läste att flera av er blev gravida trots att ÄL stickorna inte visade någon LH-stegring. Jag kan inte tro att så är det i mitt fall men fattar inte varför har jag känt mig så tung i mer än två veckor nu? Har någon av er fått + på CB dig ÄL- stickorna när ni var gravida? Om en timme ska jag gå och lämna proverna.

• EMND

Så nu har jag tvingat ett plus in mitt  tillvaro! Jag har nämligen blivit plusmedlem. Generad 

Och så har jag lagt ut min första temp kurva som jag fortfarande håller på men är så nyfiken att höra från er som kan det där med temp om det ser ut som att jag hade ÄL dag ca 8-9.  

• EMND

Lite trött och nere så missade jag svara till mWB. Jag fick lämna TSH, T3, T4, prolaktin och progesteron.

• EMND

Hej Storkenflyger, nej du, varför ska nog ta illa upp. All erfarenhet och kunskap är till nogon nytta och all barnlöshet är är dramatisk och vi behöver ju varandra här. Gott Nytt År själv och lycka till.

• EMND

Lycka till Laban! Det är jobbigt men läste just om positiva tankar och vilken kraft dem kan ha. Tänk positivt!

Jag har fick temdipp i morse på dag 22. Typiskt att alla stickor är slut-tog sista i går. Men Äl kan inte komma nu väl? Inte mens heller????!!!! Fattar mig inte på min kropp varför strular den så nu! Jag har alltid haft regelbundna mens och vad jag trodde ÄL. Och på dag 3 alla prover såg normala ut. Fattar ingenting. Gråter Bäst att gå och packa för i morgon är vi i Barcelona! Vågar man smutta på goda spanska vin?

• EMND
    Tänker bara snabbt hoppa in och önska alla

Ett Gott Nytt 2009 År
    .

Vi ses i början på det nya året och då hoppas jag vi alla börjar plussa, får lyckade VUL, RUL, förlossningar och bara glädjetårar vi delar med varanda.

Kram
  • EMND

Go´kväll, ni sköna! Måste säga att jag har saknat er fast det var lite skönt också att komma bort ett tag. ..Fundersam

Gratulerar så mycket till Krus för jag kan bara tänka mig vilken stress du går igenom men så underbart att allting är som det ska.

Miz Turko och BP, Franka, vad härligt med små buff, buff,...helt salig av bara tanken.Oskyldig

Kajo, hoppas din resa blir värd den modan. Ta det lugnt och slapna av på tåget i morgon.

Mikes Bride, hur går det för dig idag? Läkarbesök i morgon igen? Kram!

Spirit, beklagar den misstänkta, men det är väl ett bra täcken att lyckas på egen hand. Vem går du hos?

Vild i Håret! Grattis, vilken bra början på året!

Mamarazzi, här är en till som är ingenjör och som hatar tiden mellan ÄL och BIM. Nästa vecka börjar vi med föräldrarutbildningen men är inte redo för det än. Ledsen

Poppy och johsjo förstår er ångest inför jobbet, själv har jag nästan bestämt mig att sjukskriva mig.

Beundrar er som har gått ner i vikt, jag trodde faktiskt att efter så många km i Barcelona och bara 2 måltider per dygn, det kommer att blir något lättare på vågen men nej, i stället blev det + 1 kg. Skit också. Undrar om mina hormoner är som de skulle, känner mig inte alls pigg och alert. Nu får jag verkligen ta i och träna!

MW: vinkar till dig från min sida av stan, vink, vink

Idun, snälla sköna tack för dina tankar.

Resan gick bra och det var ca 15 C varmt men samma kväll som vi kom skadade jag foten Fot i munnnen så nästa morgon väcktes jag av jätte ont samt fick mens. Otroligt, cykeln blev bara 23 dagar och då tror jag ännu mer att jag hade ÄL dag 8-9.  Varför tar det sig inte? Hur som jag har bestämt att inte ta T denna månad förän efter ÄL (om jag finner någon!). Hur som vi fick åka till akuten för fotens skull. Spanjorerna var otroligt effektiva, jag undersöktes på mindre än 30 minuter och detta av tre traumatologer. Besöket lättade oss på ca 230 € men vi hoppas försäringen betalar tillbaka. Inget var brutet men jag fick gå med krycka i 2 dagar. Vilken avslutning på året, nästan skratretande. Skrikandes Hur än det känns bra att man är på andra sidan nu att år 2008 är bakom mig.

Sov gott alla....

• EMND

Håller tummarna för dig Lycka. Tråkigt med infektioner. Min fot har råkat ut för en "omöjligt" skada. (vanligtvis är jag inte klanntig !). Vände mig på rulltrappan och fick slag av först bildande trappan rak på mitten av foten. Det gjorde ont för en stund då men sedan glömde jag det och vi fortsatte vår låååååånga promenad. Men mitt på natten väcktes jag av jätte smärta. Forsökte gå upp och stå på foten men det gick inte. Kunde inte röra varken min stora tå eller foten. Men som sagt med årets slut försvann smärta och och på nyårsafton kunde jag gå igen utan kryckan.

Kajo ha det skönt i St. Oroa dig inte i förväg. Hur det än blir så gör du det DU kan göra. Trist att du känner dig ensam men vi är jätte många som tänker på dig-jag gör det iaf. Kram och lycka till!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8