Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Välkommen hem Idun. Jag tror att det är jag som står på tur vad gäller BIM dansen. Här är det tutt-ont och illamående sedan i torsdags. Yrsel idag. BIM på fredag den 23/1. Hopas att det inte är proggisar igen. Förresten beundrar ditt mod att resa. Jag har varit på resande fot alla gånger jag var gravid. Sist var det Japan faktsikt men jag var då i vecka 4 och visste inte att jag var gravid. Alla sa att det inte spelar roll men jag vågar inte planera ens Stockholm resa när jag blir gravid next.
Vinkar till LIlla D.
Apropå brevet, kommenterar nog när jag blir mindre prog-sjuk.
Mom2006 såg att du inte fick något savr på ditt inlägg. Jag tänkte på undersökning av livmoder. Försök att få hysteroskopi eller misnt HSG. Man gör hydrosonografi i regel (även kallad spolning) men med hydrosonografi ser man inte om det finns skiljväggar eller andra ärr i livmodern. Du sparar mycket tid att få livmoder undersökt med det bästa metoden att se avvikelsen. Finesssans lista är det bästa underlaget för provtagningar. Tänk på att visa värde som TSH ska ligga under 2 (helst under 1,5) trots att ref värde är upp till 4 tm 5,5. Många gyn bryr sig inte om detta men man har visat at det är så gott så väl en viktig hinder att fullflja en graviditet. Lycka till och berätta gärna hur har det gått.