Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Gratttttttttis mamarazzi! så skönt. Nu kan du känna dig lite som gräddfilare, men vi tycker om dig ändå!
Gratttttttttis mamarazzi! så skönt. Nu kan du känna dig lite som gräddfilare, men vi tycker om dig ändå!
Hej, hej, här är jag med en tuff dag på jobbet och jobbigt besked att ännu en bästis har plussat med sitt andra. Fansan så tufft att spela gädje. Efter att jag la på luren brast det och jag bara grät och skrek: Varför händer det aldrig oss?! Jag var sur på livet, på henne, på allt. Så klart att jag önskar henne väl och jag vet att de hade kämpat båda gånger i ett par månader och nu hade hon fått stimulering. Det var tack vare de två vänninorna som jag har slutat ta P- piller. Men de båda har sina nästan två barn var och vi kämpar fortfarnde för det första.
Hej alla, tack för er stöd och uppmuntan. Vilken tur att vi har varandra här. Jag tror inte att någon annan kan förstå och trösta så som ni/vi gör i denna tråd.
Jag drömde en märklig natt i natt. Jag drömde att jag höll en nyfödd (mörkhyad) bäbis i min famn. Jag kände min kind mot hans jag kände hans lilla krop i min famn men han var inte min, jag fick bara låna honom och jag var så tillfreds med att ha honom hos mig. Drömen var så verklig att jag förföljdes av känslan hela dagen. Min mans kommentar gjorde mig lite ledsen då han sa: "Det kanske betyder att vi ska adoptera en sådan!" Men jag hoppas att drömen betyder något annat. Jag hörde att man brukar drömma om sin graviditet innan plusset men nu har jag inte drömt det heller. ..
Ja, ja lite struntpratt.. men det är länge sedan som jag drömde så verkligt!
Hoppas alla har en skön fredagskväll.
mmmmm vad söta ni är!
var du gravid då Cia?
USH alltid oroligt med blödning mamarazzi men vid det här läget har vi lärt oss att blödningar inte är så farliga som vi befarar. Hoppas du får lugnande UL på måndag. (Se till att vila över helgen och inte anstränga dig innan du ser att allting är bra med bäbisen). Kram.
johsjo, lite knäpp sits va, men om jag vore du hade jag som först tagit en gravtest och därefter börja självmedicinera med albyl och drycka massor med tomatjuice. Om positiv grav. test är det utredande läkare som gäller om du inte har någon annan som dr B tex. Om du är gravid är det bara att gratta din kropp. Hade den inte blivit redo hade du inte blivit gravid. Din kropp verkar vilja bli gravid. Det är nog annat som inte stämde och detta verkar inte ha med tiden när efter mf du blir gravid att göra. Vad vi har lärt oss orsak kan bli immunologi, koaglation eller ganska sällan fel på livmodern.
tack bp - btw i natt drömde jag att jag (efter massa omständigheter) förovade mig med min egen man .... och var sååååå nöjd, even när jag vaknade... Värst vad jad drömmer
hoppas bäbisen börjar hicka snart---för din skull----(som vuxen tycker jag att det är obehagligt att hicka fast det är anorlunda för bäbisar väl )
Spirit! Lider med dig gumman. Måste kännas hjälplöst med ett minus efter IVF. Vad gör du? Hur bedriver du minuterna, dagarna? Jag har inget bra råd än att ta en paus, planera en skön semster och försöka igen, och igen och igen.
LillaD. Vi är med dig hela tiden tom. 15.30 i morgon. Det kommer att gå bra ska du se. Är det dr M ni ska till? Bamse kram och foxusera på något annat i ett par timmar nu!
HK. ... Kram... har inte mycket att säga...
Och så en super kram till Idun båda den stora och den lilla
Jag har länge tänkt på Malou von Sivers. I "Efter 10" brukar hon ofta träffa par som hade anorlunda problem innan, efter eller under graviditeter.
www.tv4.se/1.326193/2008/03/11/bli_gast_hos_malou
Tänk om vi alla skriver till henne i berättar om våra erfarenheter med sjukvården och det vi vet har hjälp många av oss men många läkare vägrade behandla med.
Förresten jag var just och såg Män som hattar kvinnor. Spänande och skrämmande. Hoppas den inte har skrämt i väg lilla räkan som kanske är på väg... hm...drömmer....
Oh så grattar jag alla lyckade rUL och VUL och alla sparkar och bussiga bäbisar och så varma kramar till er allaso det inte går bra för.
mamarazzi: grattis i efterhand gumman. Smitta gärna av din lycka... jag fyller år om 3,5 månader.
Krusbär: Hurra för dig och mini krus!
LillaD: oh, raring vad det är tufft med oro. Jag har gått hos en kurator ett tag och försök lära mig behanda just den djävulska ORON. Det var/är svårt. Jag är inte super bäst att behandla den än men när den kommer det hjälper mig att tänka: OK har min oro någon funktion? Vad finns det för underlag att min oro är berättigad? Det jag aldrig kunde tänka färdigt är: Vad är det värta som kan hända? Och det är just detta man är rädd för och inte kan acceptera. Men jag lärde mig att fly därifrån och tänka i ställe: Är det farligt att tänka positivt? Jag mår något bättre att föra mig i tankarna att jag gör allting som är i min makt och att jag inet har kontroll över det som kan gå fel. Att känna sig maktlös bara för en liten stund ger lättnad som inte är farlig på något sätt. Jag vet inte om min erfarenhet kan hjälpa dig men jag skriver iaf. Sedan tror jag att dina hormoner är galna. Varför döljer du din graviditet ff? Är det jobbigt att folk ska fråga, ge råd osv? jag förstår det. Men det är jobbigt väl att gå med hemlighet hela tiden. Gå med din mage i världen med stolthet gumman. Det är ni värda! OCH DET SKA GÅ BRA NU!
Systerkramar til Bling och Krus! Det är tur att vi många har funnit varandra i denna tråd.
Vinkar åt KAJO! Bra jobbat!
F*N känner mig så lurad av läkare igen. Min man tycker nog att jag är hysterisk så jag behöver avreagera mig i skriva här. Idag såg jag resulatat från hans spermieprov. leukocyter 2 +, ertrocyter 1 +, runda celler en hel drös, minskad antal men ändå bedöms provvt som normalt. Men hallååååååååå. Antalet har miskat 10 gånger och ingen uppföljning är planerad. Det gyn ville är bara uteslutning av klamydia och mikoplasma. Varhör gav hon inte antibiotika till honom. Arghhhh är så arg...
Inte konstigt att jag inte blir gravid? Eller?
Idag dag 23 i cykeln har mina symptom avtagit, bums. Igår kunde jag knappt ligga på magen så mycket det gjorde ont i brösten, men idag inget alls, men jätte mensvärk. Samma hände föra månaden. Tog en tjuvtest igår och det blev minus.
Håller på att bli tokig. Det är vårt 6:e försök. Vi ska nog försöka IVF nästa månad men hoppas att det tar sig på genomsnittsförsöket. Vad jag har förstått- nedreglering har samma funktion som progesteron och det skadar inte om man är gravid under behandlingen.
Kram till alla...
Ett träff .... jo varför inte ....
Oh en sak till, hoppas att ingen känner sig utpekad här men utom gräddfilare börjar jag irriteras på sådana som hävadar att de plussar på BIM -9 eller BIM-5 osv. Man skulle kunna tro att alla utom mig gör det.
O VAD JAG ÄR AVIS PÅ ER I STORA STADEN!
hella 73, nu är det snart slut på resan, hm eler början på en ny hon kommer ut förre eller senare... Kramis
lycka och krus. min mans prov var rekord bra förut, vi har fått höra av läkarna att de aldrig hade sett så hög antal spermie (över 1 miljard). Och de analyserades på 3 olika ställe fom 11/07 tom 11/08.
Men så fick han influensa i januari och hade feber i 3-4 dagar. Han svettades jätte mycket och var väldigt, väldigt sjuk så jag övertalade honom att kolla upp provet efter att vi inte lyckades bli gravida på 5:e försöket. Och det provet visade leukocyter, eritrocyter, runda celler och även färre spermier och trots att antal var tillräckligt så enligt dr B, annat gojs kunde förhindra befruktningen då cellmembranerna kan ha blivit skadade utan att det har påverkat spermiernas rörlighet men dock befruktningförmåga. En långtidsantibiotikabehandling hade varit aktuell. Vi visste inte hur det låg till och utan labbrapporten kunde inte dr B skriva ut någon medicin. Nu när vi såg på pappret kontakatde min man vår läkare och gissa vad svaret var: "Kolla upp det med Uppsaladoktorerna. " Ni skulle se min man. En jättte stor frågatecken.
Alltså vi nämnde vid sista besöket att vi vill göra IVF i Falun men ingen sa något om Uppsala.
Jag var så besviken. Jag frågade ju henne faktiskt att IVF behandla mig men hon sa att hon inte kunde det utan att det görs på RMC. Då sa vi att vi hellre väljer Falun men tanke på tidigare erfarenhet.
Vad har hänt med läkaretiken och almänbildning. Falun ligger ju inte i Uppsala!. Jag är så trött på KK. Alla är så korkade där. Hur som helst gör vi IVF så blir det Falun (via Norrköping).
Och så min BIM. Jag vet inte när det är men idag (dag 24 i cykeln) har tempen gått ner trots att jag tar progesteron, dessutom känns inget i brösten längre. Det är 13 dagar sedan ÄL. Jag fattar inte varför symptomen (läs biverkningarna) avtar runt mensen trots progesterontillskott. Någon som kan förklara för mig!
Tack mamarazzi.
Lycka han lämnade prov ca 6-8 veckor efter att han blivit sjuk.
ah, känner sådan ångest. mama ringde när jag var ensam hemma och jag kunde inte hålla tårarna. (jag grät ju lite innan faktiskt) och säga dumma saker som att jag hatar min kropp, att inte ser något att leva för. nu är jag orolig att har oroad henne. minus- och mensdagarna är värsta och jag kan knappt tänka på annat än att det mysslyckades igen. stakars mama, önskar att jag inte svarade men då skulle hon bli jätte orolig. som sagt svårt att tänka sig för dessa dagar.
Hej mina vänner!
Det värsta är över den månaden iaf,. Tack för stödet. Nu tar vi nya tag.
Lill D, stakaren, men kan inte du få något mot illamåednet? Det är inte kul att behöva spy mitt bland folk. Jag kan tänka mig att det an kännas bra psykiskt att må illa (vad konstig detta låter ) men det finns ju faktiskt hjälp att få-tips armand som finns att köpa på apoteket? Kram.
Poppy så bra, ah jag vet hur lång en månad är. ...men faktiskt det är inte ängre än det är. ...
Idun, går det att se programmet på nätet, tror du? kram....
a80, hoppas du tar inte illa upp att jag är så arg på läkarna. (många av mina nära vänner är ju läkare) hm, jag är knappt ensam om detta. jag hoppas att du tar dessa erfarenhet med dig i ditt yrkeslv och blir världens bästa doktor. bode inte det blir det främsta målet för en läkare? jag vet att Landstinget tar döden på arbetslusten men ändå...
Min forskande hjärna har snurrat och snurrat och undrat och tänkt och så kom den fram till att Levaxin visst kan vara boven i min livsopera. !!!!!!
Jag hade ingen aning att det är så lång startsträcka när det gäller levaxinet. Nu har jag ätit den i 6 månader så länge som vi har försökt bli gravida. Och jag har först gått upp och sedan januari gått ner 4 kg (trodde jag var duktig som bantade men sista 2 veckor (då jag hade gravsymptom-HUNGER, åt jag allt men ändå fortsatte gå ner ). Mina mens har blivit kortare och blödningar annorlunda. Jag trodde först att det berodde på Apiforce som jag tog under nov/dec. Men svaret kom ju som en klick efter att jag har surfat här på FL.
Nu är problemet att jag får medicinera mig själv och TSH är förlåg. Fan också. Min gyn värkar ha lämnat oss (nog för att vi inte ville göra IVF hos hennes kollegor), dr B är inte så lätt att få tag på. Dr H tror inte på det med TSH. Min distriktsläkare kan inte sådant, sa hon redan tidigare. Ja, ja har tur att jag kan ta prover med hjälp av kollegor och vänner.
Lilla D. Rara vännen, ja önskar att jag har en doktor som kan pusha oss i rätt ritning. Egentligen är det bara en läkare (han i utlandet) som har föreslagit IVF direkt.
Man har fått en uppfattning att IVF är mäktigaste sätt at lyckas. Jag vet att det inte är det men vi frågade dr B och dr H och dr E och jah, ingen säger att det är dumt att försöka men de säger inte heller att det är lösningen. Utan den viktigaste ingrediensen den osynliga makten går det knappt att lyckas på något av sätten. Jag är besviken att de inte tar upp alternativa behandlingar.
6 månader är inte så långt, men min biologiska klocka tickar mot nollan. Jag har inte mycket tid kvar att förska mig fram och vänta. Jag är jätte frustrerad av alla val man ska göra. Jag för ”hysteri” av ordet SLUMP. Jag är slutkörd på att välja … Vill så gärna att någon doktor tar mig i handen och säger så här gör vi nu, och om det inte fungerar gör vi så och...! Man kan bara drömma om sådant
Sissela: Här är en till som har samma ordination som mw. Jag läste om studie där man har behandlat med ASA och prednisolon men har inte hittat något om kombinatioen prednisolon/heparin.
Krus: glömde säga: berätta. jag tar det mycket bättre om man hade haft svårt innan. typ förlåter! Hm, så kneppt det låter. ...
Nu ska jag putsa fönster.... UGH ....