• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

a80: Lyckost! Hade också velat ha Berg. Det var nästan det värsta med att flytta från Linköping, att jag inte fick ha kvar honom.

Ang om fragmin/innohep räcker; det beror ju helt på problematiken. Det räcker ju INTE om man tex har problem med NKU (killer cells i livmodern) etc. Kan ABSOLUT räcka för en hel massa annat. Så var inte orolig för det.

Danstina: Tror inte att det är någon fara. Absolut inte för bebisen iaf. Kolla med läkaren om du är orolig för biverkningar. Man kan kanske få extra kalcium eller nåt? *okunnig*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.

LillaD:
    Det är till SU jag skall. Till en början i vart fall, sen får vi se. Skrev till min förra gyn i Linköping igår och idag svarade han. TÄNK om alla läkare var såna! Han gav tips om någon kollega han tyckte var bra och frågade om jag ville att han skulle skicka remiss. Hade velat hitta en läkare som honom här i Gbg också.

bp
    : Nej, oftast inte. Det är enbart hjälp mot proppar och tar inte kål på illbattingarna. Fast du har kanske inte haft sånt problem med nkceller då?

Idun: *kram*

Poppy
    : Nej, hoppas verkligen att de sköter allt prickfritt den här gången. MEN hittar något av vital betydelse som de kan fixa med ett enkelt handgrepp. *kraam*
    Min utredning drar igång den 23:e. OM min mens sköter sig som den skall och inte får för sig att komma sent eller så. *ta-i-trä*

speranza:
    Vet inte vad jag kan säga.. *kramar-om*
    Vad gäller blodförtunnande så är det väldigt olika hur mycket man behöver och när man bör börja. Många äter hela cykeln runt och tar bara paus vid mens tex, medan andra börjar strax efter ÄL, en del direkt vid plus etc. Jag kommer nog att ta litelite (motsvarande en trombyl ungefär) albyl minor hela cykeln när jag börjar försöka igen.

Skickar en extra varm *kram*

Mamarazzi
    : BRA! *kraam*

*vinkar*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Wohoo, LillaD! Gôtt!

Finesssan: Ja, det finns ju några stycken. Shit vad folk skrivit under de här fem (!) åren.

*vinkar*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.

Grattis, Krus!

Poppy: Synd att de inte hittade något självklart och lättfixat. Och synd att du råkade ut för en sån skitstövel. Hade jag betett mig så mot mina klienter så hade de anmält mig.
    Hoppas verkligen att du hittar en vettig läkare som kan skriva ut Fragmin.

Lycka77: Underbar blogg. Inget man läser med torra ögon. *snyft*

*vinkar-till-alla-härliga*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

LillaD: Nej, inte så konstigt alls. Hoppas bara att du snart kan vara alltigenom glad och lycklig över pyret.
    Här är det så där. Nervös inför utredningen. Rädd att mensen skall strula så jag missar tiden jag fått kämpa så för att få. Pallar inte att vänta mer nu.
    Annars är det kanon.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Fröken Joper: Vilken otrolig berättelse. Blir så oerhört förbannad på svensk sjukvård. Varför i hela friden kunde de inte kolla det direkt? Hoppas allt går väl för er nu.
    Jag skall definitivt ta lärdom och be att detta kolla på utredningen. Tack!

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    StoraD skrev 2009-03-14 12:46:14 följande:
    Bettan, jag förstår att du är nervös, det var jag verkligen också! Jag hoppas att utredningen blir en bra erfarenhet för dig, om du förstår hur jag menar? alltså att du blir respektfullt bemött och får göra de prover du vill och behöver göra. (Blod)prover görs väl oavsett om du har mens eller inte, men jag antar att du syftar på ngn form av spolning eller undersökning? Klart att du inte orkar vänta!
    Jupp, de skall göra en spolning av livmodern också och det måste ju vara på precis rätt tillfälle. Och de kan NATURLIGTVIS inte göra blodproverna vid ett annat tillfälle heller. Jäkla klåpare. *muttrar*

Vadå; jag, negativ??!
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Krus: Jag vet, men de verkar inte bry sig. De gör väl några prover lite halvhjärtat och säger sen att det inte går att hitta något... Jag får bara ett besök och allt skall göras samtidigt. Helt sjukt.

Kajo: Kul att se dig!

Bling: hej, vännen.

*vinkar-till-alla*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Krusbär skrev 2009-03-14 18:41:15 följande:
    Bettan: Trist inställning! Men man hittar ju nästan aldrig något "fel" i de vanligaste proverna. Bara att få det överstökat och sen hitta någon som vill behandla ändå.
    Jo, det är så vi tänker också. Hoppas hitta en bra läkare sen som kan skriva ut det viktigaste iaf.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Det där med att känna sig ensam känner jag igen; tycker inte det finns så många att prata med numer. I mina andra tråd är det fullt av underbara tjejer, men de flesta blir ju gravida (och får behålla sin små) allt eftersom. Även där är det dock kvinnor som fått försöka rätt länge för att få barn, men när man träffas handlar ju det mesta om IVF och så. Svårt att få någon att dela oron över upprepade missfall med IRL.

Hur många här i tråden bor i Göteborg med omnejd? Kanske kunde ses och fika/ta ett glas vin/öl/vatten/cola/whatever någon gång?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    fruZ skrev 2009-03-15 21:31:43 följande:
    Jag tror bestämt att Protein C ingår i utredningen på KK i Linköping. Om jag orkade ta mig upp ur soffan skulle jag kolla mina listor, men jag är rätt säker på att de tog det på mig.
    Skulle inte förvåna mig alls. Linköping känns som rena rama Eden för mig just nu. *saknar*
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Irma skrev 2009-03-16 20:20:15 följande:
    Jag är på! Bor ju i Gbg
    Gôtt!

Fler?

Kajo?
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

DND: *kram*, gumman. Vissa dagar är verkligen värre än andra. Din mamma blir kanske orolig, men det är mammors uppgift. Du får lugna henne när du mår bättre, oroa dig inte över det nu. *kram-igen*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.

Poppy: Vad härligt! April är ju supersnart ju!
    Vem är denna fantastiska dr AS?

*vinkar-till-alla*

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8