• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

*ramlar-förbi*

Ingen trådfest ikväll? Bettan själv är för trött och seg. Har grejat (handlat, tvättat, packat inför flytt) hela dagen så tröttheten är stor just nu. Grön plupp är det nästan jämt på Bettan; har datorn på hela dagarna under helgen och alltid Fl på en flik.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Nu känner jag mig helt förvirrad och blir osäker på vart jag får det ifrån, men är ändå tämligen säker på att min abort för ca 10 år sen var en pojke. Kan ha varit läkaren som råkade låta undslippa sig det. *fundersam* Har inte velat fundera på aborten ur den vinkeln, men så var det nog. Nu skall jag fortsätta att förtränga den. lalalala....

Varför skulle missfallen öka efter en pojke?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

DND: ser inget fel i att börja dansen redan nu.
     Wakka-wakka

Mom: Håller med. Be om fragmin också. Det tänker jag göra nästa gång.

*vinkar-till-alla*

Har packat och legat i hela dagen, så nu är jag helt slut. Skall krypa i säng och läsa ett par sidor till i Beers bok. Snart klar. Har blivit lite kunnigare, men ac så förvirrad. *pustar*
    Skall hålla mig mer à jour i SISforumet sen också, men just nu är här flytt- och jobbkaos. *pustar-mera*

G'natt på er, allihop!

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

*tittar-förbi*

DND: skickar en stor varm kram. Låter som om du behöver en just nu. Och vette katten om jag håller med om att du måste se den sanningen i vitögat för att ett mirakel skall kunna ske; jag tror att mirakel kan ske ändå. *kram*

Lilleskuttan: Oh, jisses så spännande.

Själv är jag sur över att jag måste vänta en cykel till på utredningen; de vill göra någon form av sköljning av livmodern (vad är det de tittar på då?) och den går bara att göra under de blödningfria dagarna innan ÄL. Ett litetlitet hål varje cykel alltså och då skall det till att det finns en läkare tillgänglig som kan göra undersökningen. *surar* Vi tar ju uppehåll i väntan på utredningen, men just nu känner jag att jag f-n inte vet HUR jag vill göra.
    Och på jobbet är det också massor av beslut att ta. Gah! Pallar inte.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

babblar på: Jupp, någon form av spolning. Fast av livmodern, inte äggledarna. De använder koksalt, men sen vet jag inte om de skall titta på något vis också. Annars förstår jag inte riktigt vad den är bra för.
    Om det bara är för att de inte vill skölja bort en ev graviditet så önskar jag att de hade sagt det. Vi använder kondom just nu, i avvaktan på att får klart utredningen. Börjar dock fundera på att skippa dem och föröka den här månaden ändå. Inte för att det kommer resultera i något, men.. *suckar*

och Poppy: Way to go! BRA att du var så bestämd.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Poppy: Vilken koll du har. Tack.
    Nej, avstå hade jag inte tänkt, men var lite fundersam... Och trött på att vänta.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

DND: Det är OKEJ att vara "ego" ibland. Det är väl det vi är till för; att stötta varandra? Och stäng öronen för allt sånt där korkat "slappna aaaaaav" trams. Det är INTE ditt fel.   *kram*

bubblan: Way to go!

Idun: fy för förkylningar. Hoppas du kryar på dig snart.

*vinkar* till alla.

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8