• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Sissela: Mycket bra jobbat!
    Vi borde kanske starta en riktig patientförening; Rent "formellt"?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.
    Ja, det vore ju bra om vi kunde lösa det smidigt med brevet. Att ha det en och en känns besvärligt; risken är ju att det fastnar efter ett tag. Jag kan tex inte själv lova att jobba på så där döeffektivt alla gånger. Tycker inte att vi skall stressa med det, viktigare då att det blir riktigt bra. Annars kunde vi kanske starta en mailinglista?
    Funderar på det där med namn; är egentligen ok att använda mitt riktiga namn, men sen kom jag på att det kan bli lite känsligt iom jobbet (psykolog). Får fundera på den biten.

En liten fråga; har läst om en duktig läkare i Danmark som skall vara väldigt tillmötesgående. Någon som vet mer om honom (var en man väl?) och kan inboxa mig uppgifter? En bekant (som bor i Köpenhamn) har liknande problem och jag tänkte vara lite hjälpsam.

Och en glad nyhet; jag fick idag besked att jag får fast tjänst och får vara kvar där jag haft vikariat i ett år. Hipp hipp!

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

DND: Sorry. Nu kommer du in.
    Så det ÄR på Rigshospitalen han är? Vad bra.

Och tack för gratulationerna. Det känns MYCKET skönt.
    Min chef vet dessutom om vår kamp för en bebis och "ändå" stöttade hon mig fullt ut i förhandlingarna. Är så glad. bra chefer är inte lätta att finna.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tack, alla för gratulationerna.

Kajo: I mars får jag legitimationen (om inget skiter sig innan dess ).
    Finesssan: Tror tyvärr inte att de har plats för fler; de fick tom släppa PTP:aren som började strax innan mig. Fundersam

Ang. namnpublicering. Jag jobbar inom ett väldigt känsligt område och har ett mycket ovanligt namn, så tyvärr skulle det kunna bli komplicerat om jag "went public". Tråkigt. Har egentligen inga problem att låta folk veta om våra bekymmer, men med tanke på patienter och så...

Och naturligtvis sitter jag med ett glas vin i handen nu. Bubbelvin dagen till ära.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Mamarazzi: nej, inget Lets dance här inte. Däremot är jag helt slut. Bubblet var liksom droppen. Zzzzz.

Nattedags. G'natt på er allihop!

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8