Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Lycka, jag ska träffa läkaren imorgonbitti och diskutera ev. deltid, så jag ger rapport efter det!
Lycka, jag ska träffa läkaren imorgonbitti och diskutera ev. deltid, så jag ger rapport efter det!
Krusbär, det är ingen som helst fara att äta både T och Omega 3. Förvisso är Omega 3 lite blodförtunnande, men tror jag, bara 1/8-dels jmf med T. Finesssan, tog ju både höga doser F, 1 T samt Omega 3, och alla läkare hon pratade med sa att det var helt ok. Eller hur Finesssan? Själv har jag börjat äta både Omega 3 och T.
Iske, håller med BP - kolla med tandläkaren, det känns säkrast. Men fy för att dra ut en tand.
Grattis LondonFredrika!
Ego, var hos läkaren igår och fick igenom en deltidssjukskrivning (50%). (Visst har jag inte berättat detta? Är så trött idag att jag känner mig jätteglömsk...) Kändes jätteskönt när det väl var bestämt. Hade funderat fram och tbx en hel vecka på hur jag borde göra, om jag skulle jobba hel- eller deltid, men när väl beslutet om deltid togs kändes det helt rätt. Sedan var jag på yoga på kvällen och när vi hade avslappning i slutet av passet började jag gråta! Tror att det var så mkt stress och oro som kom fram ur sina gömmor och började rinna av mig. Så skönt!
snozie, säger jättegrattis här också! :-d
Bettan, nej vad tråkigt. Kanske är det så att du behöver mer än ASA, kanske kortison också t.ex. och progesteron, eller som vissa här i tråden som börjar med fragmin redan vid ÄL. Du har inte blivit utredd över huvud taget ännu, stämmer det? Stor varm kram
BP, Ja yoga kan väcka mkt känslor till liv - det är nog därför jag älskar yoga!
Bettan, ja sök privat, sannolikheten att du får bra hjälp är nog mkt större privat än via landstinget.
Åh vad jobbigt londonfredrika, men ge inte upp hoppet! Det finns många här i tråden som blött (en del ganska mkt) i början av graviditeten och det har gått bra ändå. Men jag förstår din oro, det är så lätt att förknippa blod med ännu ett mf.
Rasmusnalle, jodå visst kan man se ngt även ganska tidigt, men oftast är det bara en hinnsäck och förhoppningsvis gulesäcken man ser. Hjärtat kommer först efter några veckor. Anledningen till att en del läkare inte vill göra vul tidigt är att det nog är svårt generellt sett att uttala sig om huruvida det man ser faktiskt kommer att leda till en bebis eller inte. Det är helt enkelt för tidigt för det. Dessutom kan det vara så att man tror att man gör vul i tex v.5+ när man eg bara är i v.4+ och då kanske läkaren "dömer ut" graviditeten bara för att man tror att man ska kunna se det man generellt sett bör se i v.5+ när graviditeten eg bara är i v.4+.
Oj, mkt svammel men jag hoppas du förstod vad jag far efter?
Rasmusnalle, var precis inne och läste din presentation och känner mig lite förvirrad. Du skriver där att du hade hcg 23 på testdagen. 3 dagar senare har det stigit till lite över hundra. För mig är det en helt normal hcg-stigning (man säger ju att hcg ska fördubblas på 48h). Hur kommer det sig att läkarna dömde ut graviditeten på ett så tidigt stadium?
Härligt Franka! Vad skönt att allt såg bra ut!
xxJessikaxx, jag vet att jag hade väldigt höga hcg-värden vid mitt MA och att läkaren först trodde druvbörd, men det visade sig vara "bara" ett MA.
Ang. låga hcg-värden, att ha 26 på TD tycker jag inte låter så lågt. De flesta stickor känner väl av ett hcg på 20 ungefär och därför är det ju inte alla som får plus på BIM utan först ngra dagar senare för att hcg inte hunnit stiga tillräckligt på BIM. Själv vet jag att jag hade ung. 70 på 5+0 vid min första grav (som visserligen slutade i MA i v10) men min läkare tyckte inte det var konstigt, huvudsaken sa han var att hcg dubblades på 48h, vilket det också gjorde i mitt fall. För en del stiger ju hcg väldigt långsamt i början och för andra stiger det snabbare, båda varianterna är lika ok, så länge hcg åtminstone fördubblas på 48h.
BP och Rasmusnalle, Mig veterligen kan Fragmin inte påverka hcg.